English

بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جمع آوری پسماند خشک

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: نرم افزار زیپاک که با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده است، به زودی کار خود را در قم آغاز می‌کند.

بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جمع آوری پسماند خشک

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به وضعیت کنونی مدیریت پسماند قم، اظهار کرد: در شهر قم پسماندهای عمرانی ساختمانی وضعیت مطلوبی دارد و از مبدأ تولید مدیریت انجام می‌شود؛ تمام تولیدکنندگان ملزم به دریافت مجوزهای لازم هستند و مراحل ذخیره سازی و انتقال به سایت‌های تخلیه تعریف شده است.

وی ادامه داد: پسماندهای خانگی در زنجیره مدیریت پسماند قرار دارند که در این زمینه، آموزش و اطلاع رسانی‌های لازم براساس نوع و جنس مخاطب در حال انجام است .

میرابراهیمی یادآور شد: آموزش به مهدهای کودک، مدارس، صنوف، ادارات، مجتمع‌های مسکونی از جمله مخاطبان سازمان در ارائه مفاهیم آموزشی هستند و نتایج مباحث آموزشی در دراز مدت تأثیرگذار خواهد بود .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به معضل زباله گردها گفت : موضوع زباله گردها که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود به عنوان یک چالش مطرح است و در حال حاضر ۱۸۰ گاراژ ضایعاتی در سطح شهر وجود دارد که توسط زباله‌گردها تأمین می‌شود .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بهبود شرایط ایستگاه‌های انتقال زباله گفت: ایستگاه‌های انتقال زباله در سال‌های گذشته تجهیز و راه اندازی شده است .

میرابراهیمی با بیان اینکه درصد عمده جمع آوری پسماند خشک از طریقه مراجعه شهروندان به غرفه‌ها صورت میپذیرد، افزود: تجهیزات و زیرساخت‌های تفکیک پسماند از مبدأ در چند سال گذشته رشد داشته و ایستگاه‌های مشارکت شهروندی به ۵۶ باب غرفه رسیده است .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: نرم افزار زیپاک که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده است، به زودی به عنوان نرم‌افزار دریافت پسماند خشک از شهروندان کار خود را آغاز می‌کند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه