English

پروژه‌های فنی مجتمع پردازش پسماند شهرداری قم با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: پروژه‌های فنی مجتمع پردازش پسماند همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ‌بر 270 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

پروژه‌های فنی مجتمع پردازش پسماند شهرداری قم با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به افتتاح پروژه‌های سازمان همزمان با هفته دولت اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند در کنار دیگر بخش‌های شهرداری، در این ایام نسبت به راه‌اندازی پروژه‌های آماده افتتاح اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: احداث سایت تخمیر و تولید کود کمپوست شماره ۲ با هدف عدم دفن زیر سرندی مواد آلی سیستم تفکیک پسماند شهری و تولید محصول کاربردی و ایجاد ارزش‌افزوده برای ۶۵ درصد پسماند شهری با مساحت ۲۰ هزار متر مربع آماده بهره‌برداری است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، عدم نفوذ شیرابه به بستر خاک و جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی و سفره آب‌های زیرزمینی از ویژگی‌های بارز این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از مرکز مدیریت و توسعه پردازش پسماند شهری و صنایع تبدیلی، دیگر پروژه‌ای بوده که در این ایام افتتاح می‌شود.

میرابراهیمی با بیان اینکه مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص ایجاد و توسعه صنایع پردازش و تبدیلی از اهداف راه‌اندازی این پروژه است، افزود: احداث این پروژه در آذر سال ۹۹ آغاز و در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین به دیگر پروژه قابل افتتاح در هفته دولت اشاره کرد و گفت: احداث و راه‌اندازی خط تولید گرانول از نایلون‌های پسماند شهری با ظرفیت ۵ تن در روز ، به مساحت ۲ هزار متر مربع در دستور کار افتتاح قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، عدم دفع نایلون‌های موجود در پسماند شهری به جهت حفظ و نگهداری منابع طبیعی و محیط‌زیست را از اهداف کلان راه‌اندازی این پروژه عنوان کرد.

وی ادامه داد: احداث سلول دفن مهندسی و بهداشتی واقع در سایت البرز در مساحت ۱۵ هزار مترمربع چهارمین پروژه سازمان مدیریت پسماند در حوزه فنی بوده که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

لازم به ذکر است، مدیریت شیرابه پسماند شهری و عدم نفوذ به منابع زیرزمینی و حفظ محیط‌زیست و استحصال گاز از لندفیل‌های مهندسی از ویژگی‌های بارز این پروژه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه