English

استاندار اصفهان:

توسعه و پیشرفت اصفهان در گرو رشد اقتصاد دانش بنیان است

استاندار اصفهان گفت: اصفهان در آینده برای پیشرفت و توسعه، مسیری جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ندارد و بطور قطع باید در این مسیر قدم برداریم.

توسعه و پیشرفت اصفهان در گرو رشد اقتصاد دانش بنیان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی در یکصد و هجدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن تاکید بر اینکه اصفهان برای رسیدن به پیشرفت و توسعه مسیری بجز اقتصاد دانش بنیان ندارد، عنوان کرد: اصفهان در آینده برای پیشرفت و توسعه، مسیری جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ندارد و بطور قطع باید در این مسیر قدم برداریم.

وی ادامه داد: تلاش ما این است تا با ظرفیت سازی و همراهی دستگاه های مختلف شرایط مطلوبی را برای اقتصاد استان رقم بزنیم.

استاندار اصفهان در خصوص اهمیت شکل گیری سامانه رصد فناوری استان، بیان کرد: باید با مشارکت و هم افزایی بخش دولتی و خصوصی، سامانه رصد فناوری را در استان راه اندازی کنیم.

مرتضوی وظیفه راه اندازی این سامانه را بر عهده هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری استان نهاد و اظهار کرد: هدف این است که با استفاده از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده و هم افزایی لازم بتوانیم سامانه رصد فناوری را با قابلیت مناسب برای تصمیم گیری های آینده استان راه اندازی کنیم.

وی همراهی دستگاه‌ها، اعضای عضو شورای گفتگو و اعضای هیئت اجرایی منطقه ویژه اقتصادی استان را برای راه‌اندازی سامانه رصد فناوری و بهره‌مندی از فواید آن، ضروری دانست.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت تغییر کاربری کارخانه ریسباف و تبدیل آن به موزه در طرح تفصیلی شهر اصفهان گفت: پیش از این مذاکراتی برای ایجاد یک موزه در حد و اندازه های شهر اصفهان انجام شده اما از طرفی پیشنهاداتی مبنی بر راه‌اندازی کارخانه نوآوری در اصفهان مطرح است.

مرتضوی یکی از اولویت های استان اصفهان را ایجاد کارخانه نوآوری دانست و یادآور شد: البته شهرهای گردشگری دنیا از موزه‌های ویژه ای برخوردارند که بعنوان یک جاذبه گردشگری می توانند گردشگر را در مدت زمان بیشتری در شهر خود نگاه دارند اما اصفهان در حال حاضر از داشتن چنین ظرفیتی بی بهره است.

وی تصریح کرد: کارخانه ریسباف مزیت خوبی برای استان اصفهان محسوب می‌شود که باید از آن در قالب موزه استفاده کنیم.

مقام عالی دولت در استان مقرر کرد: شهرداری اصفهان با استفاده از ظرفیت مشاور، طرح اولیه موزه فاخر شهر و استان اصفهان را در مساحت ۷۵ هزار متری کارخانه ریسباف تنظیم و آماده کند.

مرتضوی با اشاره به رشد متوازن شهر در بهره‌مندی از ظرفیت ها، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا همه جغرافیای شهر و استان اصفهان بطور متناسب رشد کنند که با ایجاد مزیت‌های متفاوت در سایر نقاط می توانیم به این مهم دست یابیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه