English

استاندار اصفهان:

احیای دائمی زاینده درود برنامه اصلی دولت سیزدهم در استان اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: احیای دائمی جریان زاینده رود از برنامه های اصلی دولت سیزدهم در استان اصفهان می باشد.

احیای دائمی زاینده درود برنامه اصلی دولت سیزدهم در استان اصفهان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید رضا مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیگیری مستمر موضوع آب از طرف مدیریت استان بیان داشت: اصفهان شهری تاریخی است که فرونشست آن را تهدید می‌کند و مدیریت استان در تلاش است تا هویت اصفهان را با احیای دائمی زاینده رود حفظ کند.

وی درخصوص طرح احیای دائمی زاینده رود توضیح داد: این طرح در مرحله نهایی و اجرایی شدن است، سیاست ما در حوزه آب این است که کمتر حرف زده شود و بیشتر عمل کنیم.

اصفهان چوب برخوردارنمایی اش را می خورد

مقام عالی دولت در استان با باین اینکه اصفهان چوب برخوردارنمایی خودش را می‌خورد، افزود: اگر ما نگران وضع استان اصفهان هستیم باید واقعیت‌های استان را نیز بازتاب دهیم تا ذهنیت کشور نسبت به برخوردار بودن استان تصحیح شود.

مرتضوی با بیان اینکه هرگونه بارگذاری جدید بر زاینده‌رود دست درازی به حقوق مردم استان اصفهان گفت:پیگیری‌های زیادی انجام شده  است و معتقد هستیم  که اقدامات ما در حوزه آب نباید با مناقشات به حاشیه برود و در این راستا وزارت نیرو مکلف است تا همه پروژه‌های انتقال آب در مسیر خودش قرار گیرد.

استاندار اصفهان افزود: تغییر الگوی کشت بهره برداری بیشتر از پساب، بهره برداری از کوهرنگ سه و … از جمله برنامه‌های در دستور کار برای اجرای طرح جامع زاینده روده است که برای همه این بخش‌ها برنامه ریزی شده است.

انتقال آب به اصفهان از جنوب

 مقام عالی دولت در استان در خصوص انتقال آب از جنوب استان اصفهان نیز توضیح داد: اجرای  این طرح می‌تواند کمک قابل توجهی برای احیای زاینده رود باشد که با همکاری وزارت نیرو برنامه‌ریزی و زیرساخت‌ها برای اجرای این پروژه آغاز شده ومجوزهای اجرای این طرح به مدت سه ماه دریافت شده است.

 وی با بیان اینکه ساماندهی زاینده رود و جلوگیری از برداشت‌های در دستور کار طرح جامع احیای زاینده رود است، بیان داشت: اگر رسانه‌ها در بخش برداشت غیرمجاز همکاری کنند، با اجرای این پروژه‌ها، می‌توانیم جریان دائمی آب را به زاینده‌رود داشته باشیم.

وارد مدار شدن سامانه دوم آبرسانی اصفهان از خرداد ماه

استاندار اصفهان ادامه داد: پروژه سامانه دوم آبرسانی با پیگیری‌های مجدانه  در هفتم خرداد سال جاری با میزان ۷ لیتر بر ثانیه آب وارد مدار شد و با ظرفیت یک‌هزار و ۶۰۰ متر بر ثانیه کار خود را آغاز کرد.

مرتضوی در خصوص پروژه بن بروجن با بیان اینکه از ابتدا با اجرای این پروژه مخالف بودیم، بیان کرد: این پروژه یک بارگذاری جدید در حوضه زاینده‌رود است که در حال حاضر نیز این پروژه در حوضه اصفهان متوقف شده و اجازه ورود این پروژه به حوضه آبریز زاینده‌رود در داخل حوزه استان اصفهان را ندادیم.

استاندار اصفهان با اشاره به  اقدامات انجام شده برای  ایجاد اشتغال در استان توضیح  داد: با فعال‌سازی ستاد تسهیل در استان  گام‌های خوبی برداشته شد، در تابستان گذشته نرخ بیکاری ۱۲.۶ بود، این رقم در آخر پاییز ۱۱.۴ و در آخر زمستان به نرخ ۹.۵ رسید.

وی ادامه داد: در پایان سه ماهه اول سال جاری مجدد نرخ بیکاری رشد داشت که این هم به خاطر عوارضی است که بخشی از آن به مردمی‌سازی یارانه‌ها مربوط می‌شود که امیدواریم با فعال شدن پروژه‌های مسکن نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کند.

بازگرداندن ۲۱۹ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در استان

مقام عالی دولت در استان گفت: با اقدامات انجام شده توانستیم ۲۱۹ واحد راکد اقتصادی را به چرخه تولید بازگرداندیم و از ۹۵۰ واحد صنعتی و کشاورزی رفع گرفتاری و برای حدود ۶ هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم.

مرتضوی با اشاره باینکه حدود هزار و ۷۳۰ کسب و کار خرد و طرح‌های خوداشتغالی مورد حمایت قرار گرفتند، اضافه کرد: برای بهبود شرایط کسب و کار در اصناف حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ اشتغال در این بخش ایجاد کردیم.

وی در ارتباط با تعیین تکلیف زمین‌های علی آباد کلنگان گفت: خوشبختانه بعد از ۴۷ سال الحاق منطقه کلنگان به اصفهان انجام و مردم این منطقه تعیین تکلیف شدند و مشکلات آن محله حل شد.

تعیین تکلیف ساخت و سازهای مجموعه شهید کشوری

مرتضوی با اشاره باینکه طرح تفصیلی شهر کاشان را نیز بعد از ۱۰ سال ابلاغ کردیم، گفت: همچنین ساخت و سازهای مجموعه شهید کشوری که دارای ۱۶ هزار واحد مسکونی است تعیین تکلیف شد و شهرداری مأموریت پیدا کرد  از این پس به این منطقه خدمات ارائه دهد.

استاندار اصفهان در ارتباط با  طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز توضیح داد: سهم استان ۲۰۳ هزار واحد مسکونی است که یعنی باید هر سال برای حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کنیم.

ثبت نام بیش از ۴۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

وی افزود: بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان  ثبت نام کردند و در پالایشی که انجام شد، ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار نفر از ثبت نامی‌ها شرایط استفاده از این طرح را دارند که در ادامه بررسی مجدد نیز انجام خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان  با اشاره به انتشار خبری در فضای رسانه‌ای مبنی بر عدم ابلاغ مصوبات سفر رئیس‌جمهور بیان داشت: این خبر واقعیت ندارد؛ در تاریخ ۱۲ مرداد ماه سال جاری این ابلاغ انجام و دو بار هم اعتبار دریافت شد و این اعتبارات هم به دستگاه‌های مربوطه تزریق شده است.

عدم ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به اصفهان صحت ندارد

 مرتضوی در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان اظهار داشت: عدم ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به اصفهان صحت ندارد و ۱۲ مردادماه سال جاری  مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان ابلاغ شد و تاکنون دو مرحله اعتبار ابلاغ و توزیع شده است.

وی ادامه داد: در استان ۲۱۷ مصوبه داشتیم که ۱۷ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان ابلاغ شد و مابقی پروژه‌هایی بود که باید در استان پیگیری شود.

استاندار اصفهان توضیح داد: از جمله پروژه‌های ورزش و جوانان که ابلاغ را انجام ندادیم، چون دیدیم بعضی از طرح‌هایی وجود دارد که مصوبه آن در سفر رئیس‌جمهور نیامده است، به همین دلیل جلوی آن را گرفتیم تا بتوانیم آن را افزایش دهیم، در همین بخش اعتبار مصوبه سفر رئیس‌جمهور را از ۲۱۴ میلیارد تومان به ۳۴۵ میلیارد تومان رساندیم.

اصل تحقیق و تخفص از شرکت فولاد نبارکه باید به فال نیک گرفته شود

سید رضا مرتضوی  در ارتباط با  موضوع تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه، گفت: اصل تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را باید به فال نیک گرفته شود که نمایندگان مردم تصمیم می‌گیرند از مجموعه‌ای اقتصادی تحقیق و تفحص کنند.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه یک مجموعه توانمند بزرگ صنعتی و از افتخارات جمهوری اسلامی است و این تحقیق و تفحص نباید این مجموعه‌های بزرگ کشور را  زیر سؤال ببرد و اگر تخلفی صورت می‌گیرد نباید نگاه ما را به این ظرفیت عظیم کشور عوض شود.

استاندار اصفهان گفت: اگر دستگاه قضائی به جمع بندی رسید که تخلفی صورت گرفته است تقاضا داریم با افراد متخلف قاطعانه برخورد شود چرا که باید در این زمینه به گونه‌ای رفتار شود تا سرمایه اجتماعی ما به خاطر مفاسد اقتصادی زیر سوال نرود.

نشست خبری استاندار

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه