English

رضا شیرین زاده خبر داد؛

انجام بیش از ۱۷هزار معاینه فنی خودرو در استان اردبیل

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در 5 ماهه گذشته از انجام 17هزار و500 معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان خبرداد.

انجام بیش از 17هزار معاینه فنی خودرو در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رضا شیرین زاده ، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از مرکز معاینه فنی در شهرستان پارس آباد گفت: از تعداد وسایل نقلیه مذکور تعداد 15 هزار و 270 خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و همچنین 2هزار و 214 خودروی مابقی نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده اند.

وی در 5 ماهه امسال از افزایش 4 درصدی خودروهای قبولی در انجام فرآیند معاینه فنی خبر داد و گفت: در مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی نیز افزایش 2/5 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود 17 هزار خودرو بود شاهد هستیم.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در 5 ماهه گذشته کاهش 5 درصدی خودروهای مردود شده در فرآیند انجام معاینه فنی شاهد هستیم ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته 2هزار و350 خودرو در فرآیند مذکور مردود شده بودند که امسال این رقم 2 هزار و 200 خودرو بود.

شیرین زاده با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه سنگین موظف هستند در دوره های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام نمایند گفت: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو ها و افزایش ایمنی تردد خودروها می باشد.

وی فعالیت 4 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: از این تعداد 3 مرکز در شهرستان اردبیل و 1 مرکز نیز در شهرستان پارس آباد در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل مدت اعتبار برگه های معاینه فنی صادر شده را برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین با عمر 10 سال برابر 6 ماه اعلام کرد و گفت: این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای 10 سال برابر 3 ماه می باشد.

شیرین زاده می گوید: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه