English

عبدالله ارجائی شیرازی:

توجه به حاشیه نشینی شهری به جهت توسعه متوازن شهری می باشد

شهردار مشهد بیان کرد: برای افزایش ثروت مردم در نقاط حاشیه‌ای، می‌توان کار‌های متفاوتی انجام داد که از جمله آن ایجاد اشتغال و یا توزیع بسته‌های معیشتی است، ولی کار اساسی و ماندگار، ثروتمند کردن مردم بر روی دارایی‌های ثابت آنهاست.

توجه به حاشیه نشینی شهری به جهت توسعه متوازن شهری می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عبدالله ارجائی شیرازی شهردار مشهد در سخنانی عنوان کرد: برای ایجاد توازن در توسعه شهر نیاز است، شیب خدمت به سمت نقاط حاشیه نشین شهر افزایش یابد.

ارجائی ادامه داد: برای افزایش ثروت مردم در نقاط حاشیه‌ای، می‌توان کار‌های متفاوتی انجام داد که از جمله آن ایجاد اشتغال و یا توزیع بسته‌های معیشتی است، ولی کار اساسی و ماندگار، ثروتمند کردن مردم بر روی دارایی‌های ثابت آنهاست.

شهردار مشهد اظهار کرد: باید در طرح‌های تفصیلی جانمایی خوبی داشته باشیم و با پیشران‌های توسعه، سرعت بیشتری به حرکت حاشیه شهر برای رسیدن به متن را بدهیم، این سیاست به وضوح مشخص شده است که با همکاری دولت، اداره کل راه و شهرسازی و استانداری سعی در ایجاد توسعه مناسب برای مناطق کمتر برخوردار فراهم شود.

وی همچنین تصریح کرد: کار عمرانی و کالبدی در سطح شهر از اولویت‌های این دوره شهرداری است که با همراهی مثال‌زدنی مجموعه آستان قدس رضوی و دیگر ارگان‌ها در دست اجرا است.

ارجائی در ادامه تاکید کرد: وقتی مسیری باز می‌شود املاک اطراف آن نیز افزایش قیمت پیدا می‌کند و این سیاست ما در این دوره است که در کنار تسهیل دسترسی مردم، به توسعه اقتصادی این مناطق کمک کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در این اراضی علاوه بر مسیر بازگشایی شده، فضا‌های سبز و ورزشی نیز در نظر گرفته شده است. همچنین ساخت بیمارستان و مجتمع درمانی نیز در این برنامه دیده شده است.

ارجائی در خاتمه یادآور شد: مسیر بازگشایی شده بلوار بصیرت مشهد، بخشی از اراضی موقوفه ۳۲ هکتاری شهرک شهید رجایی این شهر است که پارسال پنج هکتار از آن برای ساخت بیمارستان در این منطقه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شده بود.

شایان ذکر است که: برای سایر بخش‌های این اراضی نیز با هدف توسعه خدمات عمومی فرهنگی و اجتماعی، طی مشارکت با شهرداری مشهد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که یکی از آن، اختصاصی فضای مورد نیاز برای امتداد بلوار بصیرت و اتصال آن به بلوار‌های مهریز و حر است.

همچنین باید اطلاع داد که: تسهیل رفت و آمد مردم و کاهش بار ترافیکی منطقه امیر آباد در شهرک شهید رجایی، از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای طرح بلوار بصیرت در شرق مشهد است که برای انجام این طرح پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع عملیات خاکبرداری صورت گرفته و بیش از ۳ هزار تن آسفالت مصرف شده است.

و این طرح که قرار بود با ۱۹ میلیارد تومان هزینه در هشت ماه به بهره برداری برسد، با تلاش جهادگونه در عرض سه ماه اجرا و آماده بهره برداری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه