English

محورهای مواصلاتی بیجار در انتظار توجه مسئولین استانی و کشوری

محورهای مواصلاتی شهرستان بیجار نیازمند توجهی ویژه در سطح کشوری واستانی است وتخصیص اعتبار جهت به پایان رساندن پروژه های راهداری نیازمند توجهی بیش از پیش است.

محورهای مواصلاتی بیجار در انتظار توجه مسئولین استانی و کشوری

به گزارش خبرنگار خبر گزاری موج کردستان، محورهای مواصلاتی بیجار با حجم بالایی از تردد روبرو است و با شرایط نامناسبی که دارد همه روزه درگیر تصادفاتی است که تعدادی از شهروندان را به کام مرگ می کشاند.

با توجه به موقعیت پلی استراتژیک شهرستان وقرار گیری آن در مرکز راه ها به عنوان شاه راه اتصالی سه استان کردستان، زنجان وهمدان  نیازمند اهتمام ویژه در تخصیص واخذ اعتبارات جهت توسعه راه ها و همچنین توجه ویژه در پایان رساندن پروژه های ناتمام در بخش راهداری شهرستان است.

شبکه راه یکى از عوامل مهم در توسعه اقتصادى هر منطقه است و توسعه این مهم  بهبود بخشیدن به وضع بازرگانى، صنعتى و کشاورزى را به دنبال دارد.

 راه ها مهمترین ابزار رسیدن به توسعه در هر منطقه ای به حساب می آید که رشد صنعتی و گردشگری یک منطقه با راه های مناسب چندین برابر می شود و دروازه های پیشرفت به روی منطقه گشوده می شود.

عدم توجه و اهمال وکم کاری مسئولین استانی و کشوری ودر تخصیص اعتبارات توسعه راه موجبات آسیب رسیدن به ابعاد مختلف در زمینه های مختلف اقتصادی و ... خواهد شد و همچنین آرامش روان عموم مردم  را  خدشه خواهد کرد.

هنگامی که سخن از پروژه های ناتمام وتخصیص اعتبارات  به میان می آید نوستالوژی جاده بیجار_ همدان، جاده ایی با قدمتی تاریخی در ذهن ها خودنمایی می کند به طوری که اکنون کیلومتر های پایانی این جاده تاریخی همچنان به پایان نرسیده است متاسفانه محورمواصلاتی بیجار_دیواندره هم اکنون در انتظار تخصیص اعتبار است.

خانواده ایی در شهرستان بیجارنیست که از گزند وتصادفات  جاده ای شهرستان، در امان بوده باشد  و تقریبا می توان گفت  این جاده ها از اکثر طوایف شهرستان قربانی گرفته اند.

جاده های ما به گرفتن جان آدمها ولع  بسیاری دارند و از پیر وجوان گرفته تا زن  وکودک  از گزند جاده ها در امان نیستند وجانهاشان را میگیرد و پیکر بی جانشان را به خانواده هایشان تقدیم می کند. چندی پیش هم نابغه فیزیک پروفسورمحمد ستاره  بر اثر تصادف در جاده های ناایمن شهرستان جان خود را از دست دادو قربانی کم کاری مسئولین شد.

 احمدرضا قاسمی، فرماندار بیجار در خصوص اخرین وضعیت محور بیجار_دیواندره گفت: از مسیر50 کیلومتری این جاده تنها5 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: درحال حاضر 19 کیلومتر جاده به صورت نیمه کاره باقی مانده است که جهت تکمیل و به پایان رسیدن آن، اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان مورد نیاز است.

فرماندار بیجار در خصوص اخرین وضعیت جاده بیجار همدان گفت: 1200 متر باقیمانده محور بیجارهمدان  مورد بازدید معاون وزیر و رئیس راهداری و حمل ونقل کشور قرار گرفت و بزودی تامین اعتبار و فعالیت عمرانی این محور آغاز می گردد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری موج کردستان، حوزه راه شهرستان نیازمند توجه ویژه مسئولین استانی وکشوری است تا درگاهی به سوی توسعه باز شود و بتوانیم شاهد پیشرفت در بخش های مختلف وکاهش تصادفات جاده ایی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه