English

مالک رحمتی:

ضرورت تقویت نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های وزارت امور خارجه در مشهد و استان خراسان رضوی باید یک نمایندگی یا معاونت ویژه وجود داشته باشد تا بتوان به‌طور خاص از ظرفیت‌های بین‌المللی مشهد استفاده کرد.

ضرورت تقویت نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس در سخنانی عنوان کرد: دولت می‌تواند برای استفاده بهتر از این ظرفیت بالقوه و تقویت دیپلماسی زیارت، ویزای زیارتی مشهد مقدس را تعریف و به علاقه‌مندان ارائه کند.

رحمتی این سخنان را در دیدار دکتر عبدالله سهرابی دستیار وزیر امور خارجه بیان کرد و ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های وزارت امور خارجه در مشهد و استان خراسان رضوی باید یک نمایندگی یا معاونت ویژه وجود داشته باشد تا بتوان به‌طور خاص از ظرفیت‌های بین‌المللی مشهد استفاده کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: استان خراسان‌رضوی تنها استان کشور است که هر سال حدود چهار میلیون تردد قانونی مسافر خارجی در آن انجام می‌شود، بنابراین ضرورت دارد دولت در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نگاه متفاوتی به این استان داشته باشد.

وی ابراز کرد: مدیریت این چهار میلیون مسافر خارجی که عموم آن‌ها زائران خارجی امام هشتم (علیه السلام) هستند، نیازمند برنامه‌ریزی جدی وزارت امور خارجه و تقویت دفتر نمایندگی وزارتخانه در مشهد مقدس است و به اعتقاد بنده انجام این کار ضروری است.

رحمتی گفت: یکی از کارهای مهمی که دولت سیزدهم می‌تواند انجام دهد، اعطای ویزای زیارت مشهد به زائران خارجی است که امیدوارم بررسی آن در دستور کار دولت محترم و به‌خصوص وزارت امور خارجه قرار بگیرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه اطلاع رسانی کرد: هندوستان با ۱۰۰ میلیون شیعه و پاکستان با خیل عظیم دلدادگان به امام رضا(علیه السلام)، از جمله کشورهایی هستند که مسئولان عالی‌رتبه آنها در سفر به مشهد مقدس اعلام کرده‌اند تمایل بسیار زیادی برای تقویت گردشگری زیارت و فراهم شدن امکان پروازهای مستقیم به مشهد مقدس دارند و دولت می‌تواند با اعطای ویزای زیارت بستر آن را فراهم کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی

وی اظهار کرد: اینها ظرفیت‌هایی است که خود به خود و بدون تلاش و برنامه‌ریزی ما در منطقه وجود دارد و طبیعتا با فعال‌تر شدن وزارت أمور خارجه، قطعا می‌توان مخاطبان بیشتری را نیز برای استفاده از ویزای زیارت مشهد جذب کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: استفاده کنندگان از ویزای زیارت، دارای فرهنگ مطابق نظام فرهنگی و دینی ما هستند و از این جهت نیز دولت بسیاری از دغدغه‌های مطرح در حوزه گردشگری را نخواهد داشت.

رحمتی ابراز کرد: یکی دیگر از دلایل مهم برای تقویت نمایندگی وزارت أمور خارجه در خراسان رضوی، موقعیت خاص آن است و استان خراسان رضوی ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای استراتژیکی همچون پاکستان، أفغانستان و ترکمنستان دارد و این موقعیت می‌تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

وی توضیح داد: به عنوان نمونه، شهرستان سرخس با وجود ظرفیت‌های خاصی که دارد، متاسفانه مورد غفلت واقع شده، در حالی که تقویت این شهرستان با اجرای طرح ترانزیت منطقه‌ای کالا، می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: آستان قدس رضوی اقدامات و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در منطقه ویژه اقتصادی سرخس داشته که در وهله اول برای محرومیت‌زدایی از این منطقه و در وهله دوم با هدف توسعه اقتصادی منطقه بوده است و امیدواریم با تبدیل سرخس به منطقه آزاد، شرایط بهتری برای توسعه این فعالیت‌ها ایجاد شود.

رحمتی در خاتمه خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی تمامی ظرفیت‌های خود را برای توسعه و تعالی کشور پای کار آورده است و این آمادگی را دارد که در هم‌افزایی و همراهی با دولت محترم، اقدامات لازم برای اجرای طرح هایی مانند اعطای ویزای زیارت و همچنین کمک به توسعه اقتصادی کشور را دنبال کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه