English

استاندار مازندران:

تغییرات مدیران باید منجر به تغییر سطح مدیریت شود / اقتصاد روستایی مورد توجه جدی فرمانداران باشد

استاندار مازندران با بیان این که تغییرات جدید باید سبب ارتقاء سطح مدیریتی در استان شود، گفت: شهرستان هایی که دارای ظرفیت های والای روستایی هستند باید مورد توجه جدی فرمانداران برای تحول اقتصادی قرار گیرند.

تغییرات مدیران باید منجر به تغییر سطح مدیریت شود / اقتصاد روستایی مورد توجه جدی فرمانداران باشد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران،سید محمود حسینی پور در آیین معارفه سرپرست فرمانداری محمودآباد، اظهار داشت: مازندران نیازمند تحول درحوزه مدیریتی است و یکی از اصلی ترین موانع پیشرفت مازندران مدیریت ناصحیح بود.

وی ادامه داد: تغییر مدیر فقط تغییر یک فرد نیست بلکه تغییر اکولوژی تمام شهر است و تغییرات جدید باید سبب ارتقاء سطح مدیریتی در استان باشد.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه تمامی مدیران باید از ظرفیت نخبگان استفاده کنند، گفت: مسیر حرکت مدیران ما باید به سمتی باشد که تحول بنیادی که در کشورهای توسعه یافته اتفاق افتاد در مازندران محقق شود.

وی افزود: سند آمایش اقتصادی استان در حال بازنگری است و تمام تلاش ما این است که با بهره گیری از نخبگان و فرمانداران، اطلاعات تمامی شهرستان ها پایش و به روز شود و در اختیار استان قرار گیرد.

حسینی پور توجه به گردشگری را از اولویت های اصلی فرمانداران شهرهای ساحلی عنوان کرد و بیان داشت: اگر در بحث گردشگری مازندران برنامه ریزی صحیح صورت گیرد ما می توانیم با جذب توریست خارجی اقتصاد استان را ارتقا بخشیم.

وی با بیان اینکه نوروز امسال پس از دوسال همه گیری کرونا، مازندران میزبان مسافران زیادی خواهد بود، ابراز داشت: مسئولین باید با آماده سازی مناسب شهرها و اقدامات مناسب به استقبال نوروز بروند تا بتوانند مدت اقامت گردشگران را در مازندران افزایش دهند و از این طریق اقتصاد مردم محلی را رونق ببخشند.

استاندار مازندران در این مراسم به ظرفیت های محمودآباد و موقعیت استراتژیک آن اشاره کرد و گفت: محمودآباد در کریدور بین راهی مرکز یعنی تهران با شرق و غرب مازندران واقع شده است و سالانه مسیر تردد 30 میلیون گردشگری است که از این منطقه عبور می کنند و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

وی با بیان اینکه محمودآباد دارای 33 کیلومتر ساحل است، افزود: ظرفیت های محمودآباد شاخص های مثبتی برای توسعه اقتصادی شهرستان است ولی با وجود این ظرفیت ها، شهرستان محمودآباد در مقاطعی عقب مانده است.

این مسئول گفت: متأسفانه با وجود ساحل عظیم شهرستان محمودآباد اقدام مثبتی برای استفاده از آن صورت نگرفته و درآمدی از ساحل و دریا نصیب مردم نشده است.

حسینی پور فراوانی جمعیت در روستاهای محمودآباد را یکی از خصوصیات بارز شهرستان برشمرد و اظهار داشت: جمعیت روستایی محمودآباد از جمعیت شهری آن بیشتر است و این یعنی فلش توسعه ما در این شهرستان باید به سمت روستاها باشد و باید روستاهای منطقه به سمت اقتصاد محوری هدایت شوند.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: فرماندار جدید باید نگاه ویژه ای به روستاها داشته باشد و از ظرفیت آنها برای رشد و ارتقاء شهرستان استفاده کند.

وی خواستار توجه فرماندار به بخش گردشگری محمودآباد شد و گفت: این شهرستان بیش از 100 هزار نفر جمعیت ثابت دارد ولی به دلیل شاخص های گردشگری بالغ بر 30 هزار نفر جمعیت شناور در مقاطع مختلف سال در محمودآباد مستقر می شوند که باید مورد توجه سیستم مدیریتی شهرستان قرار گیرد.

استاندار مازندران همچنین به شهرک صنعتی محمودآباد نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه صنعت 132 واحد صنعتی تولیدی در شهرک تشبندان دایر شده است که از این تعداد متأسفانه فقط 57 واحد صنعتی فعال و بقیه راکد هستند.

وی افزود: راه اندازی واحدهای راکد باید در دستور کار فرماندار قرار گیرد تا از طریق بخش صنعتی معضل بیکاری شهرستان مرتفع گردد.

حسینی پور همچنین خواستار صنعتی شدن کشاورزی در محمودآباد شد و عنوان داشت: این شهرستان 15 درصد برنج استان را تولید می کند ولی اگر کشاورزی محمودآباد از سنتی به صنعتی ارتقا داده شود سطح تولید برنج به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

وی به ظرفیت بالای محمودآباد در تولید گل های شاخه بریده هم اشاره کرد و افزود: با وجود رتبه نخست محمودآباد در تولید گل و گیاه زینتی از این ظرفیت استفاده ای نشده است حال آن که برگزاری جشنواره های گل در این شهرستان می توانست علاوه بر جذب گردشگر دایمی سبب رونق اقتصادی منطقه شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اداری، رشوه‌خواری از اقدامات اساسی مدیران اداری باشد، تصریح کرد: بدون وقفه و سریعاً این مبارزه باید شروع شود اگر چه در استان شروع شده و در ادامه فرمانداران این مبارزه را در دستور کار قرار دهند البته مردم و رسانه‌ها باید مطالبه کنند چرا که این مطالبه‌گری اساس و مایه فساد را از بین می‌برد.

به گزارش موج، در این مراسم با حضور مقام عالی دولت در استان‌، روح الله علیزاده به عنوان‌ سرپرست فرمانداری شهرستان محمودآباد معارفه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه