English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

کشاورزی اولویت توسعه اقتصادی مازندران است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزی در اولویت توسعه اقتصادی مازندران است و تولید 7.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان فرصت استثنایی برای امنیت ملی غذایی و ارزآوری است.

کشاورزی اولویت توسعه اقتصادی مازندران است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی کلیجی در جلسه هم اندیشی و نشست با تشکل های بخش کشاورزی مازندران ضمن قدردانی از حضور استاندار در جمع تشکل های بخش کشاورزی استان، اظهار داشت: تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی استان نقش محوری در تولید دارند، 21 درصد تولید ناخالص مازندران به بخش کشاورزی و 19درصد اشتغال استان در این حوزه است.

وی ادامه داد: کشاورزی در اولویت توسعه اقتصادی مازندران است و تولید 7.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان فرصت استثنایی برای امنیت ملی غذایی و ارز آوری است، مزیت مازندران در 14 نوع کشت در بین 72 نوع محصول کشاورزی استان برجسته و ممتاز است و مازندران در تولید برنج، کیوی، گل و گیاهان، مرغ، آبزیان و مرکبات رتبه برتر دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در واقع موضوع مهمی که در حوزه کشاورزی مازندران باید مورد توجه قرار بگیرد ضریب کشت 1.7 درصد است که با استفاده از دانش بنیان می توانیم به راحتی به ضریب دو برسانیم.

وی به توجه دولت سیزدهم به بخش کشاورزی به خصوص کشاورزی مازندران اشاره کرد و بیان داشت: این که 27 درصد اعتبارات سفر استانی هیأت دولت به بخش کشاورزی اختصاص یابد نشانه اهمیت کار است.

عنایتی ضریب مکانیزاسیون مازندران را بالای 2.5 اسب بخار در هکتار دانست و عنوان داشت: مکانیزاسیون باید در بخش باغبانی و شیلاتی ارتقا یابد و امسال با اعتبار 200 میلیارد تومانی این امر محقق خواهد شد.

وی به اهمیت تولید ارگانیک کشاورزی در استان اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 340 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی هستند و با توجه به بالا بودن آمار بهره برداران بخش کشاورزی، نقش تشکل ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های کشاورزی مازندران محوری و بسیار مهم است.

عنایتی مهارت افزایی و توانمندسازی تعاونی و تشکل های کشاورزی را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: تجدید منابع این تشکل ها بسیار مهم است و نیازمند به حمایت ویژه دارند، این حمایت ها با رویکرد شخص رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی سبب رشد بخش کشاورزی با گسترش فعالیت تشکل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه