English

با حضور استاندار کرمانشاه و سفیر ایران در عراق صورت گرفت،

مدیریت ازدحام جمعیت در مرز خسروی و تداوم ورود زائران اربعین به عراق

استاندار کرمانشاه با اشاره به انبوه جمعیت حاضر در قصرشیرین و مرز خسروی گفت: مراجعه قابل توجه و فراتر از انتظار زائران به مرز خسروی و مشکل ناکافی بودن امکانات طرف عراقی، تا عصر امروز سبب ازدحام و کندی تردد شده بود.

مدیریت ازدحام جمعیت در مرز خسروی و تداوم ورود زائران اربعین به عراق

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با اشاره به انبوه جمعیت حاضر در قصرشیرین و مرز خسروی گفت: مراجعه قابل توجه و فراتر از انتظار زائران به مرز خسروی و مشکل ناکافی بودن امکانات طرف عراقی، تا عصر امروز سبب ازدحام و کندی تردد شده بود اما با پیگیری های میدانی صورت گرفته، هم اکنون عبور زائران از مرز دوباره به جریان افتاده است.

بهمن امیری مقدم ساعت ۱۹ عصر روز چهارشنبه در نقطه صفر مرزی و در جمع زائران اربعین حسینی در پایانه بین المللی خسروی گفت: با توجه به زیرساخت های مناسب مرز خسروی، امروز جمعیت قابل‌توجه و فراتر از انتظاری از زائران اربعین حسینی به پایانه بین‌المللی خسروی مراجعه کردند به‌طوری‌که روز سه‌شنبه نسبت‌به روز دوشنبه شاهد رشد ۴۰۰ درصدی مراجعه زائران بودیم و امروز نیز نسبت‌به روز گذشته شاهد مراجعه دست کم ۲ برابری زائران هستیم.

به گفته وی، همین موضوع روند خروج آنان از مرز را با کندی مواجه کرد زیرا امکانات و زیرساخت‌های موجود در مرز منذریه عراق برای پذیرش انبوه زائران کمتر از زیرساخت‌های مناسب خسروی است و در صورت ازدحام ناگهانی و گسترده، سبب کندی تردد می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که تمام اعضای ستاد اربعین استان از صبح امروز در پایانه بین‌المللی خسروی حضور دارند، گفت: ما از صبح امروز به‌صورت میدانی مشکل کندی تردد زائران اربعین را با حضور آقای آل صادق، سفیر کشورمان در عراق و ارتباط با مقامات ارشد کشورمان و وزارت کشور عراق پیگیری کرده‌ایم که بحمدالله بخشی از زائران حاضر در پایانه تا ساعت ۱۵ به‌سلامت از مرز عبور کرده و به شهرهای زیارتی منتقل شدند و مابقی نیز هم اکنون در حال خروج هستند.

امیری مقدم عنوان کرد: هم‌اکنون در حال پیگیری و ارتباط مستمر با طرف عراقی برای تسریع در روند ورود زائران به کشور عراق هستیم و ان شاءالله تمام زائران حاضر در پایانه خسروی تا ساعت ۲۱ وارد عراق می شوند.

وی اظهار  کرد: آن دسته از زائران اربعین که در شهر قصرشیرین حضور دارند نیز به موکب‌های واقع در سطح شهر هدایت، اسکان و پذیرایی شدند تا زمینه عبور آنان هم از مرز فراهم شود.

استاندار کرمانشاه از همه زائران اربعین حسینی خواست که به اطلاعیه‌ها و گزارش‌های رسانه ملی درباره مرز خسروی توجه و سفر خود به عتبات عالیات را مدیریت کنند تا در مسیر با کندی و محدودیت مواجه نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه