English

بیمه محصولات کشاورزی راهی برای جبران خسارات مخاطرات طبیعی

رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: بیمه محصولات کشاورزی راهی مناسب برای جبران خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی است که باید از سوی کشاورزان جدی گرفته شود.

بیمه محصولات کشاورزی راهی برای جبران خسارات مخاطرات طبیعی

به گزارش خبرگزاری موج البرز، عبدالرضا روشن‌نژاد با اشاره به تلاش جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید، ارتقاء بهره وری، توسعه کشاورزی دانش بنیان اظهار کرد: با حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی گام به گام به خودکفایی و افزایش ضریب امنیت غذایی نزدیک می‌شویم.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از خطرپذیر ترین فعالیت‌های تولیدی است، توضیح داد: برای دلگرمی کشاورزان و باغداران جهت ادامه کار، راهی جز این نداریم که ریسک فعالیت‌ها را کم کنیم تا آنها با انگیزه بیشتری به تولید بپردازند.

این مسئول اضافه کرد: هر ساله شاهد وقوع مخاطرات طبیعی و آسیب پذیری بخش کشاورزی هستیم و این در حالی است که منابع دولتی محدود است و پاسخگوی جبران همه خسارات و زیان های ناشی از مخاطرات طبیعی نیست.

روشن نژاد تاکید کرد: بر این اساس، بیمه محصولات کشاورزی راهی مناسب برای جبران خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی است  که باید از سوی کشاورزان جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در سال‌های اخیر، تأثیر پذیری بخش کشاورزی از مخاطرات محیطی را اجتناب ناپذیر کرده است، به همین دلیل تلاش برای توسعه حداکثری سطح بیمه محصولات کشاورزی در استان  ضروری به نظر می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آغاز فصل زراعی ادامه داد: جهاد کشاورزی اقدامات مؤثری در راستای رشد تولید محصولات استراتژیک با افزایش قیمت خرید تضمینی این محصولات و کاهش قیمت نهادها و نیز برنامه های وزارت متبوع در چند ماه اخیر صورت داده است.

وی گفت: امیدواریم با تلاش کشاورزان و حمایت وزارت جهاد کشاورزی این فصل زراعی را هم پربار و با تولید مناسب پشت سر بگذاریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه