English

اختصاص ۸ میلیارد تومان بودجه برای تملک باغات منطقه یک در سال ۱۴۰۱

مدیر منطقه یک شهرداری قم از اختصاص 8 میلیارد تومان بودجه برای تملک باغات دایر در منطقه یک در سال 1401 خبر داد و گفت: ما نیاز داریم با تغییر قانون و ایجاد انگیزه برای مالکان، حفظ باغات را تضمین کنیم.

اختصاص ۸ میلیارد تومان بودجه برای تملک باغات منطقه یک در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری موج قم، مجید محمدرضاخانی با تأکید بر لزوم توجه به حفظ باغات داخل شهر، به‌ویژه باغ‌های باقی‌مانده در منطقه یک اظهار داشت: در چند سال گذشته شاهد از بین رفتن باغ‌های سطح شهر بودیم و باید پذیرفت که شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند مانع از نابودی این باغ‌ها شود.

وی تملک باغات داخل شهر را برای ایجاد فضای سبز و بوستان ضروری دانست و افزود: بوستان اطلس، بوستان مریم، بوستان اثنا و بوستان شهدای آذر ازجمله باغ‌هایی بوده که شهرداری با تملک، آن‌ها را به بوستان تبدیل کرده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم تصریح کرد: تملک تمام باغات موجود در منطقه یک شهرداری قم نیاز به بودجه کلانی دارد که در این شرایط امکان آن برای ما فراهم نیست و موضوعی زمان‌بر خواهد بود. از طرفی مالکان نیز برای نگهداری از باغ خود انگیزه کافی را ندارند.

وی از کمک شهرداری قم به مالکان در آبیاری باغ‌ها خبر داد و بیان کرد: ما نیاز داریم با تغییر قانون و ایجاد انگیزه مانند صدور مجوز باغ تالار برای باغ‌های داخل شهر، مالکان را به حفظ باغات خود تشویق کنیم.

محمدرضاخانی با اشاره به اینکه حراست از باغات شهری نیاز به همکاری بین دستگاه‌های شهری و استانی مرتبط دارد، تأکید کرد: امسال شهرداری حدود هشت میلیارد تومان برای تملک باغ‌ها منطقه اعتبار اختصاص داده است.

وی در پایان تأکید کرد: حفظ باغ علاوه بر قانون نیازمند ایجاد انگیزه در باغداران و مالکان آن بوده و باید صرفه اقتصادی مالکان را نیز برای حفظ باغ در نظر بگیریم تا آن‌ها نیز در حفظ و نگهداری باغ با مدیریت شهری همکاری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه