English

نوبخت اژدری خبر داد؛

تولید ۱۶۵۰ تن تخم مرغ خوراکی در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در پنج ماه گذشته یک هزار و ۶۵۰ تن تخم مرغ خوراکی در این استان تولید شد.

تولید 1650 تن تخم مرغ خوراکی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نوبخت اژدری ، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار خوراکی استان اردبیل را ۲۰ واحد با ظرفیت ۶۱۶ هزار و ۳۸۰ قطعه ذکر کرد.

وی می گوید: در حال حاضر از واحدهای مرغداری تخم‌گذار صنعتی استان هزار و ۶۵۰ تن تخم‌مرغ خوراکی و از واحدهای بومی و سنتی استان نیز هزار و ۴۵۸ تن تخم‌مرغ خوراکی تولید و در استان مصرف شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در این مدت مابقی نیاز تخم‌مرغ استان اردبیل به میزان سه هزار و ۳۱۸ تن از استان‌های همجوار بویژه آذربایجان شرقی و زنجان تامین شده است.

اژدری تعداد واحدهای مجوزدار مرغ اجداد گوشتی سویه آرین استان را ۲ واحد با ظرفیت ۱۳۴ هزار و ۳۹۴ قطعه ذکر کرد و گفت: یک واحد مرغ اجداد گوشتی از سویه ملی آرین با تعداد مرغ ۸۶ هزارو ۴۴۴ قطعه در شهرستان سرعین فعال بوده و در چرخه تولید می‌باشد.

وی ادامه داد: امسال هشت میلیون و ۷۶۳ هزار و ۳۹۴ قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته و ۱۷ هزار و ۲۹ تن مرغ گوشتی تولید و روانه بازار مصرف شده است که از این مقدار ۱۶ هزار تن در داخل استان مصرف و مابقی به مقدار هزار و ۲۹ تن به سایر استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان و تهران ارسال شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه