English

افزایش قیمت نهاده های دامی به دلیل حذف ارز ترجیحی

رییس جهاد کشاورزی شهرستان زاوه بیان کرد: از ابتدای خرداد ماه و با حذف ارز ترجیحی از نهاده های دامی، قیمت نهاده های دامی افزایشی شد و دولت برای حمایت از دامداران برای تامین علوفه و نهاده های دامی طرح پرداخت تسهیلات با عنوان دامدار کارت را اجرا کرد.

افزایش قیمت نهاده های دامی به دلیل حذف ارز ترجیحی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد محمد پور رییس جهاد کشاورزی شهرستان زاوه در خبری اظهار کرد: از ابتدای خرداد ماه و با حذف ارز ترجیحی از نهاده های دامی ، قیمت نهاده های دامی افزایشی شد و دولت برای حمایت از دامداران برای تامین علوفه و نهاده های دامی طرح پرداخت تسهیلات با عنوان دامدار کارت را اجرا کرد.

محمدپور در ادامه تاکید کرد: فعالان حوزه دام و طیور از این طرح استقبال خوبی داشته اند و تا کنون از مجموع ۵ هزار و ۵۰۰ نفر دامدار شهرستان حدود ۷۰۳ نفر موفق به ثبت تقاضا شده اند که پس از بررسی های به عمل آمده ۶۴۸ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک عمل معرفی شده اند.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان زاوه همچنین تصریح کرد: در حالی که شش ماه نخست سال رو به پایان است و این تسهیلات به منظور تامین علوفه و نهاده های دامی ۶ تا ۹ ماه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما تا کنون تنها ۲۰۹ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک شده اند و سایر دامداران معرفی شده پاسخ مثبت دریافت نکرده اند که علت آن نبود منابع مالی از سوی بانک اعلام شده است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان زاوه یادآور شد: شهرستان زاوه با ۴ هزار و ۲۵۰ راس دام سنگین و ۲۴۲ هزار راس دام سبک نقش بسزایی در تولید گوشت قرمز و تولید شیر استان دارد.

محمدپور در خاتمه این خبر اضافه کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده در طرح دامدار کارت به ازاء هر راس دام سبک ۲۰۰ هزار تومان و هر راس دام سنگین یک میلیون تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه