English

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان خبر داد؛

افزایش ۶۱ درصدی توزیع نهاده های دامی در استان اصفهان/ افزایش ۱۴۰ درصدی توزیع گوشت و مرغ

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان از افزایش ۶۱ درصدی توزیع نهاده های دامی در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۶۱ درصدی توزیع نهاده های دامی در استان اصفهان/ افزایش ۱۴۰ درصدی توزیع گوشت و مرغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی نیلفروش در جمع اصحاب رسانه با اشاره به رشد۶۱ درصدی توزیع نهاده های دامی در استان بیان کرد: امسال توزیع گوشت و مرغ دراستان ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره باینکه دامداران از طریق سامانه بازارگاه می توانند اقدام به خرید نهاده‌ کنند، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری  تاکنون بیش از ۲۴۵ هزار تن نهاده‌ دامی از جمله ذرت، سویا و جو بین مرغداران و دامداران استان اصفهان توزیع شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان متولی تنظیم بازار نهاده‌های دامی و پروتئینی می باشد، گفت: توانسته ایم ده درصد نیاز تولید کنندگان در استان را تأمین کنیم.

خرید سه هزار و ۵۰۶ رأس گوشت گوساله در استان

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزار و ۵۰۶ رأس گوشت گوساله پنج تکه منجمد به وزن ۸۹۰ تن و ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان خریداری شده است.

نیلفروش با اشاره باینکه عملیات کشتار و بسته بندی در محل ۷ واحد بسته بندی و ۳ کشتارگاه در استان انجام می شود، بیان کرد: قطعات گوشت خریداری شده حدود ۲ تا ۲.۵ کیلوگرم می باشد.

 وی ادامه داد: همچنین درسال جاری  ۶ هزار و ۶۶۰ رأس بره به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد تومان از دامداران و عشایر استان خریداری شده است.

۱۳ هزار تن مرغ منجد ذخیره شده در استان اصفهان

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان صفهان با بیان اینکه طرح مردم‌سازی یارانه‌ها باعث کاهش خرید گوشت مرغ شد، بیان کرد: امسال ۸ هزار تن مرغ منجمد به ارزش ۴۴۲ میلیارد تومان خریداری شده است که در حال حاضر ۱۳ هزار تن مرغ ذخیره در استان داریم.

توزیع بیش از ۲۴۵ هزار تن نهاده‌  انواع دامی در استان

نیلفروش با اشاره افزایش ۶۱ درصد توزیع نهاده ها دراستان افزود: از ابتدای سال جاری  تاکنون بیش از ۲۴۵ هزار تن نهاده‌ دامی از جمله ذرت، سویا و جو بین مرغداران و دامداران استان اصفهان توزیع شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تا کنون در استان اصفهان ۲ هزار و ۱۴۹ تُن گوشت مرغ مُنجمد، یک هزار و ۶۱ تُن گوشت گوساله، ۸۰ تُن گوشت بره و بیش از ۱۴۰ هزار شانه تخم مرغ وارداتی از ترکیه توزیع شده است.

وجود ۱۰ سردخانه در استان اصفهان

وی با اشاره به وجود هشت انبار در استان گفت: ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت انبار در استان تامین شده و از این لحاظ مشکلی نداریم ،همچنین با وجود ۱۰ سردخانه در استان ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن ظرفیت سردخانه‌ای تامین شده است.

مهدی نیلفروش بیان داشت: برای اولین بار استحصال روغن و کنجاله با کارخانه روغن گلبهار صورت گرفته است که در مرحله اول  که ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن در مرحله انجام است که ۱۸ در صد روغن تصفیه نشده و ۷۸ درصد کنجاله است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان با اشاره باینکه ۶۰ درصد نیاز گوشت و مرغ از دام سبک خارج از استان تأمین می‌شود، گفت: در استان اصفهان حدود ده هزار گوساله پرواری مازاد و ۱۵ هزار بره مازاد وجود دارد که  پیش بینی می‌شود حدود ۵ هزار گوساله و بره مجدد خریداری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه