English

مهر و موم ۱۶ مرکز مداخله‌ گر حوزه طب‌ سنتی در مشهد

مدیر امور طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برخورد قانونی با مداخله‌ گران طب سنتی به دنبال ۳۷۰ مورد بازدید از مراکز فعال در این حوزه انجام شده است.

مهر و موم ۱۶ مرکز مداخله‌ گر حوزه طب‌ سنتی در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد مجتبوی مدیر امور طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: از ابتدای امسال ۱۶ مرکز متخلف و مداخله‌ گر در حوزه طب سنتی در مشهد مهر و موم شدند.

مجتبوی تصریح کرد: برخورد قانونی با این مداخله‌ گران طب سنتی به دنبال ۳۷۰ مورد بازدید از مراکز فعال در این حوزه انجام شده است و این مداخله گران سلامت ، یا پزشک نبوده و یا صلاحیت لازم برای فعالیت در این حرفه را نداشته و مرتکب تخلفات مختلفی در این زمینه می‌ شدند.

وی تاکید کرد: همچنین طی یک هفته اخیر در راستای شکایت‌ های دریافتی از سامانه ۱۹۰ در خصوص انجام خدمات در حوزه طب سنتی از جمله در حوزه شکستگیها، زالو درمانی و رگ‌ گیری در منازل مسکونی،  ابتدا بازدید میدانی انجام شد و پس از اثبات تخلف و اخذ مجوز قضایی این مراکز تعطیل شدند و پرونده آنان به دادگاه ارسال شد.

مدیر امور طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین متذکر شد: در یکی از این موارد یکی از شاکیان به دلیل عفونت شدید ایجاد شده از طریق زالو درمانی به دادستانی شکایت کرده است.

مجتبوی در ادامه گفت: از مردم درخواست می شود در انجام کارهای درمانی و استفاده از خدمات طب سنتی از مراجعه به مراکز فاقد صلاحیت خودداری کنند و به مراکز درمانی طب سنتی مورد تایید و دارای مجوز مراجعه کنند.

مدیر امور طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز در حوزه سلامت بویژه در طب سنتی با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته تا موضوع به سرعت توسط کارشناسان پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت بیش از ۱۰ دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده انجام شده است.

مجتبوی ابراز کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۴ سلامتکده و مرکز طب ایرانی و مکمل در مشهد فعال است که ۹ مرکز از این تعداد دانشگاهی است و بقیه توسط بخش خصوصی فعالیت دارند که از این تعداد دو سلامتکده‌ در درمانگاه‌ های بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد دایر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه