English

کلیم‌ اله وثوقی خبر داد؛

آمادگی راهداری اردبیل برای جابجایی زائران اربعین حسینی

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از آمادگی کامل راهداری استان اردبیل برای جابجایی زائران اربعین حسینی خبر داد.

آمادگی راهداری اردبیل برای جابجایی زائران اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل در جلسه شورای اداری که با هدف بررسی آخرین هماهنگی و تمهیدات لازم برای اعزام زائران اربعین حسینی برگزار شده بود با بیان اینکه سفر زائران اربعین حسینی در نوع خود فراملی است و همه جهت انجام هرچه بهتر این سفر بسیج شده اند گفت: تمام تمهیدات و هماهنگی لازم از نظر حمل ونقلی جهت جابجایی زائران در راهداری استان اردبیل انجام شده است.

وی افزود: نرخ مصوب جابجایی زائران از شهر اردبیل به پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی در مهران برای اتوبوس 25 نفره 523 هزار تومان-اتوبوس 32 نفره 441 هزار تومان و اتوبوس 44 نفره 357 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه از ابتدای محرم تاکنون 120 دستگاه ناوگان به مرزها اعزام شده گفت: سرویس های دربستی از تاریخ 1 تا 31 شهریورماه 1401 ممنوع بوده و تمامی شرکت ها موظفند با تمام ظرفیت در اختیار مسافران و زائران ابا عبدالله الحسین (ع) باشند.

وثوقی با اشاره به اینکه در طول ایام اربعین نمایندگانی از راهداری استان در مرکز و سایر شهرستان ها در ترمینال ها حضور شبانه روزی خواهند داشت گفت: این کارشناسان آموزش دیده هستند و تمامی مباحث فنی و ایمنی برای آنها تبیین شده تا مسافران به سهولت از استان ما به سمت مرزها سفر کنند.

وی می گوید: نرخ کرایه ها به مدیران شرکت ها وترمینال ها ابلاغ شده و در طول اجرای طرح نمایندگان راهداری در کنار بازرسان تعزیرات و صنعت و معدن نظارت ویژه بر نرخ کرایه ها خواهند داشت.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل جلوگیری از اخذ وجوهات اضافی را از وظایف مهم بازرسان در ترمینال های مسافری دانست و گفت:در این خصوص بنرهایی چاپ و کرایه ها برروی آن درج شده تا مسافران و زائران از نرخ کرایه ها اطلاع کامل داشته و در این زمینه هرگونه شکایت خود از گرانفروشی را به اداره کل اطلاع دهند.

وثوقی از استقرار میز خدمت راهداری با حضور کارشناسان راهداری جهت رسیدگی به شکایات و درخواست های مردم و مسافران در پایانه ها خبرداد و بیان کرد:قبل از حرکت اتوبوس ها،قیمت ها،درج نام مسافر برروی بلیط و تمام مسائل فنی و ایمنی باید توسط کارشناسان چک شود.

وی با بیان اینکه تمامی مجتمع های خدماتی رفاهی و راهدارخانه ها جهت خدمات دهی و پذیرایی از زائران به تمامی امکانات بسیج شده و اماده هستند گفت:کشیک شبانه راهداری نیز در تمامی جاده ها حضور دارند تا در صورت وقوع هرگونه حوادث در کنار زائران بوده وهمچنین در طول سفر براتوبوس ها نظارت خواهند کرد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از پاسخگویی 24 ساعته سامانه 141 راهداری جهت رسیدگی سریع به مشکلات و شکایت های مسافران خبرداد و افزود:تمامی شرکت هاباید فروش اینترنتی و سرویس های خود را بازکنندو نمایندگان راهداری در ترمینال ها نیز به این موضوع جدیت کامل داشته باشند.

وثوقی استقرار نمایندگی راهداری استان اردبیل را در مرز مهران جهت خدمات رسانی به زائران و همچنین هماهنگی برای بازگشت آنها خبر داد و تصریح کرد:از یک ماه قبل تمامی ناوگان ها و ماشین آلات در مرزهای مهران،خسروی و تمرچین حضور داشته و همه تجهیزات از جمله کانکس و موتورهای سواری برای خدمت رسانی هرچه بهتربه زائران تجهیز شده اند.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی شده حدود 5 میلیون زائر از کشور ما به سمت مرزها تردد داشته باشند وظیفه راهداری را در این موضوع بسیار خطیر و مهم شمرد و ادامه داد:تا به امروز هیچگونه مشکلی در جابجایی زائران وجود نداشته و تمام تلاش ما براین است تا بازگشت زائران نیز درصحت و سلامتی کامل انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه