English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

۴۴ شهر استان اصفهان دارای طرح تفصیلی مصوب است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان از مجموع ۹۸ شهر دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی، هم اکنون ۴۴ شهر دارای طرح تفصیلی مصوب است.

۴۴ شهر استان اصفهان دارای طرح تفصیلی مصوب است

علیرضا قاری‌قرآن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،با بیان اینکه در استان اصفهان از مجموع ۹۸ شهر دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی، هم اکنون ۴۴ شهر دارای طرح تفصیلی مصوب است، بیان داشت: طرح تفصیلی ۳۰ شهر ابلاغ شده و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل نهایی ابلاغ است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است، همچنین این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است. 

این مقام مسئول توضیح داد: طرح‌های توسعه فراشهری طرح‌هایی هستند که سیاستهای توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از مهمترین طرح‌های فراشهری استان به طرح جامع منطقه ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی، غرب، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد. 

وی اضافه کرد: با توجه به رویکردهای اقتصادی و اجتماعی در تهیه طرح‌های توسعه شهری از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه نیز می‌توان به عنوان سند فرادست در تهیه طرح‌های توسعه شهری نام برد. 

قاری‌قرآن بیان داشت: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند. 

وی گفت: در استان اصفهان از مجموع ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع، ۹۸ شهر استان دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی و سه شهر دیگر نیز مصوب و در مرحله اصلاح و طی فرآیند ابلاغ است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وضعیت طرح‌های تفصیلی استان ادامه داد: این طرح‌ها در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند. 

وی عنوان کرد: در استان اصفهان از مجموع ۹۸ شهر دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی، هم اکنون ۴۴ شهر دارای طرح تفصیلی مصوب است که طرح تفصیلی ۳۰ شهر ابلاغ شده و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل نهایی ابلاغ است. 

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه تعداد ۴۴ شهر دیگر استان دارای قرارداد طرح تفصیلی بوده و فرآیند تهیه آنها در جریان است. اذعان داشت: باتوجه به اعتبار پیشنهادی از محل منابع دارایی‌های تملک سرمایه‌ای، تهیه طرح تفصیلی ۱۰ شهر دیگر استان طی سال جاری و تا پایان سال ۱۴۰۲ در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۲ همه شهرهای مشمول نظام طرح های جامع و تفصیلی از طرح تفصیلی مصوب برخوردار می‌شوند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه