English

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مطرح کرد؛

دعوت از هنرمندان و طراحان برای شرکت در رویداد ملی «نقشی برای شهر»

رمعاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از هنرمندان و طراحان دعوت کرد تا در رویداد ملی «نقشی برای شهر» که با محوریت ارتقای کیفیت محیط زندگی شهروندان و بازیابی هویت شهری برگزار می‌شود، شرکت کنند.

دعوت از هنرمندان و طراحان برای شرکت در رویداد ملی «نقشی برای شهر»

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، وحید مهدویان با بیان این مطلب گفت: فراخوان مسابقه ملی نقشی برای شهر که پوستر آن در مردادماه سال جاری با حضور شهردار اصفهان رونمایی شد، در روز 30 مردادماه 1401 اعلام شد.

او افزود: براین اساس، از هنرمندان و طراحان دعوت شده است که تا 30 مهرماه سال جاری آثار خود را از طریق وب سایت مسابقه به آدرس www.naghshshahr.irارسال کنند.

او خلق ایده و طرح‌های کاربردی با الهام از نقش مایه‌های اصفهان جهت استفاده در فضاهای شهری را محور این رویداد ملی دانست و توضیح داد: این رویداد از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با همکاری فرهنگستان هنر و دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان برگزار می‌شود.

وحید مهدویان تأکید کرد: ارتقای کیفیت محیط زندگی شهروندان و بازیابی هویت شهری در چارچوب برنامه‌های عملیاتی در زمینه احیا و مرمت ابنیه و بافت‌ تاریخی با هدف حساس‌سازی طراحان نسبت‌به نقوش، استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های نقش مایه و نگاره‌های سنتی و همچنین بازآفرینی مجدد نقوش برای خلق ایده‌های نو جهت استفاده در طراحی فضای شهری، از اهداف این مسابقه است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این مسابقه به‌دنبال آن است که طراحان و هنرمندان از نقوش پیشنهاد شده در وب‌سایت مسابقه استفاده کرده و با الهام از آن، ایده‌ها و طرح‌های کاربردی خود را برای فضاهای شهری مورد نیاز در پیرامون همان مکان که فهرستی از آن در فراخوان اعلام‌شده، طراحی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: دبیرخانه مسابقه از هنرمندان و طراحان دعوت می‌کند تا با به‌کارگیری و الهام از نقش مایه‌ها و آرایه‌های تزئینی ۱۰ اثر معماری معرفی‌شده شهر اصفهان و براساس نگاه معاصر و امروزی به خلق ایده و طرح‌های نو جهت استفاده کاربردی در طراحی گرافیک محیطی زیباسازی و مبلمان شهری اصفهان بپردازند.

به گفته مهدویان، در کنار اعطای تندیس مسابقه و لوح افتخار به نفر اول مسابقه مبلغ ۲۰ میلیون تومان، به نفر دوم مبلغ ۱۵ میلیون تومان، به نفر سوم مبلغ ۱۰ میلیون تومان و به نفرات چهارم تا دهم مبلغ ۳ میلیون تومان اهدا می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه