English

فراخوان مسابقه ملی نقشی برای شهر منتشر شد

خلق ایده های کاربردی با الهام از نقوش و آرایه های تزیینی شهر اصفهان برای فضاهای شهری در مسابقه ملی نقشی برای شهر فراخوان داده شد.

فراخوان مسابقه ملی نقشی برای شهر منتشر شد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، طبق این فراخوان، هنرمندان و طراحان تا ۳۰ مهر ماه فرصت دارند تا با الهام از نقوش سنتی بناهای تاریخی اصفهان که در وب سایت مسابقه معرفی شده، با نگاه معاصر و امروزی به خلق ایده‌ و طرح های نو جهت استفاده کاربردی در طراحی گرافیک محیطی، زیباسازی و مبلمان شهری پیرامون همان اثر تاریخی بپردازند.

«نقشی برای شهر» عنوان یک مسابقه ملی برای نگاه به هنر گذشتگان و میراث تصویری شهری در خلق فضاهای محیطی پیرامونی همان آثار در شهر است که توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ، سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با همکاری فرهنگستان هنر و دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان برگزار می شود.

نقش‌مایه‌ها و آرایه‌های تزیینی موجود در بناهای تاریخی بخش مهمی از معماری ایران‌زمین است. گنجینه‌های عظیم و میراث تصویری ارزشمندی که ارزش‌های بصری و زیباشناسانه را در خود جای داده است.

بهره‌گیری از نقوش سنتی به‌عنوان مرجع و سرچشمه بسیاری از نوآوری‌های هنرمندانه، به‌صورت کاربردی در طراحی گرافیک محیطی، مبلمان شهری و زیباسازی می‌تواند علاوه بر ارتقای کیفیت فرهنگ بصری، عامل انتقال‌دهنده مفاهیم و معانی از جانب خالق اثر به شهروندان در فضای شهری باشد.

دبیرخانه این مسابقه 8 سرفصل پیشنهادی شاملطراحی فضاهای عمومی، تزئینی، نقل و انتقال، روشنائی، اطلاع رسانی، سرپناه، تغذیه و توزیع و موانع و راهبند را به عنوان محورهای طراحی فضای شهری اعلام کرده که جزئیات هر یک از این هشت فصل طراحی شهری در فراخوان قید شده و از وب سایت مسابقه به آدرس www.naghshshahr.ir قابل دسترسی است.

شرکت در مسابقه برای همه هنرمندان و طراحان در سراسر کشور آزاد است و ثبت نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر آثار، از طریق وب سایت مسابقه به آدرس www.naghshshahr.ir امکان پذیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه