English

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری با ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه‌های علمیه کشور

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از امضای تفاهم نامه با ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه‌های علمیه کشور برای تحقق شهر اسلامی خبر داد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، وحید مهدویان با اعلام این خبر گفت: در راستای توسعه جهان بینی و حکمت اسلامی برای تحقق اهداف شهر اسلامی در کلانشهر اصفهان، تفاهم نامه بین معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه‌های علمیه کشور امضا شد.

وی افزود: این تفاهم نامه با محوریت دبیرخانه شهر اسلامی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و با رویکرد همکاری‌های علمی، پژوهشی و اجرایی در کنار تبادل تجربیات موفق منطبق بر الگوی ایرانی اسلامی، همچنین پیشرفت اهداف گام دوم انقلاب یعنی شهر ایرانی اسلامی طیب، تنظیم و منعقد شد که امیدواریم هر دو طرف بتوانیم در توسعه مبانی و رویکردهای شهر اسلامی تأثیرگذار باشیم.

این مقام مسئول طراحی و مطالعات پروژه‌های شهرسازی و معماری را یکی از مهمترین زمینه‌های اجرایی این تفاهم نامه دانست و تاکید کرد: برای این که بتوانیم در بافت شهر اصفهان که یک شهر تاریخی و مذهبی است شاهد بروز و ظهور شهرسازی و معماری اسلامی باشیم به مطالعات گسترده و تخصصی برای طراحی در این زمینه نیاز داریم.

مهدویان افزود: به همین منظور بر آن شدیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دبیرخانه شهر اسلامی شهرداری اصفهان و دیگر نهادها و تشکل‌های فعال در این زمینه از جمله ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه‌های علمیه کشور مذاکره و همکاری متمرکز داشته باشیم.

برگزاری همایش، دوره‌های تخصصی و چاپ کتاب

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزاری همایش‌ها، دوره‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، تدوین و چاپ کتاب در حوزه شهر اسلامی را از دیگر اهداف این تفاهم نامه دانست و گفت: شهر اسلامی باید منطبق بر جهان بینی و حکمت‌های پنهان و آشکار دین مبین اسلام باشد.

او ادامه داد: از شاخصه‌های مهم شهر اسلامی می‌توان به مسجد محوری، محله مقیاسی و خانواده بنیادی اشاره کرد که امیدواریم با گفتمان سازی تخصصی در این بخش بتوانیم در دو بُعد کالبدی و فضایی یعنی شهرسازی، معماری و سبک زندگی، مسیر نیاکان خود را جهت اعتلای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ادامه دهیم.

به گفته مهدویان، این تفاهم نامه روز سه شنبه اول شهریور ۱۴۰۱ در جلسه ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در سالن جلسات مهمانسرای شهرداری اصفهان امضا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه