English

آغاز ساخت بزرگترین مرکز تخصصی درمان ناباروری کشور در مشهد

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مرحله نخست بزرگترین مرکز تخصصی درمان ناباروری کشور شامل ساختمانی دو طبقه با ۳ هزار مترمربع زیربنا و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات به‌روز پزشکی دنیا خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

آغاز ساخت بزرگترین مرکز تخصصی درمان ناباروری کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی خنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های تولیت آستان قدس رضوی در چند سال اخیر پرداختن به مقوله رشد جمعیت با استفاده از طرح‌های تشویقی می باشد.

رحمتی این سخنان را در عملیات ساخت بزرگترین مرکز تخصصی درمان ناباروری (IVF) شرق کشور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مشهد اظهار کرد و افزود: همچنین این طرح‌های تشویقی بویژه تجهیز مکانی برای زوج‌هایی که علاقمند به فرزند آوری هستند، ولی به دلایل پزشکی این امکان را ندارند از طریق این مرکز درمان می توان این امر صورت گیرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: این سیاست در هیئت مدیره بیمارستان رضوی پیگیری و اقدامات کارشناسی آن انجام شده است و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگترین مرکز تخصصی درمان ناباروری شرق کشور هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: ساختمان این مرکز با حدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد و بخشی از تجهیزات این مرکز توسط بیمارستان رضوی و بخشی از آن نیز از طریق واردات تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود.

رخمتی در ادامه تاکید کرد: بزرگترین وظیفه ما در مجموعه گروه سلامت بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، با بهره گیری از دانش روز و تجهیزات دانش بنیانی برای کمک به درمان موثر زوجین ناباروری است که علاقه‌مند فرزندآوری هستند و با توجه به پیشرفت علم پزشکی می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: این کار در افزایش نرخ رشد جمعیت اثرگذار خواهد بود. این مرکز تخصصی با تمرکز روی حل این مسئله و با استفاده از کادر درمانی، متخصص، ماهر و توانمند بسیاری از مشکلات و موانع فرزند آوری را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی به عنوان یک بیمارستان ۳۵۰ تخت‌خوابی در بخش‌های مختلف به مجاوران و زائران امام رضا علیه السلام خدمات‌رسانی می‌کند و توجه به راه‌اندازی مجتمع‌های تخصصی همچون کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی «غدیر»، یکی از سیاست‌های کاربردی، حرفه‌ای و ارزشمند این بیمارستان است، چرا که این مجتمع‌های تخصصی می‌توانند حرفه ای‌تر، تخصصی‌تر و سریع تر، بیماری‌ها را درمان کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: به نظر می‌رسد با توجه به نیاز بیماران کشور‌های همسایه به ویژه زائرین غیرایرانی امام رضاعلیه السلام به ارائه چنین خدمات پیشرفته پزشکی در بیمارستان رضوی، از خدمات این مرکز نیز استقبال خوبی می‌شود.

رحمتی خاطرنشان کرد: در برنامه سه ساله بیمارستان رضوی راه‌اندازی چندین مجتمع تخصصی درمان سرطان و درمان ناباروری در دستور کار قرار داردکه امیدواریم اولین آن‌ها تحت عنوان مرکز تخصصی درمان ناباروری سر موعد افتتاح شود.

شایان ذکر است که: مرحله نخست این طرح شامل ساختمانی دو طبقه با ۳ هزار مترمربع زیربنا و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات به‌روز پزشکی دنیا خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه