English

معاون وزیر اقتصاد:

استانداران عملکرد بانک‌های خصوصی را مورد بررسی قراردهند

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: استانداران عملکرد بانک‌های خصوصی را مورد بررسی قراردهند و تنظیم‌گر شبکه بانکی در استان‌ها باشند و از خروج منابع مالی جلوگیری نمایند.

استانداران عملکرد بانک‌های خصوصی را مورد بررسی قراردهند

به گزارش خبرگزاری موج ، محمد حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگا‌های تابعه وزارت اقتصاد در گیلان با بیان اینکه تسهیلاتی بمنظور حفظ اشتغال، تولید و استفاده آحاد جامعه از تسهیلات خرد پرداخت شده است، افزود: این میزان به ۶۰۰  هزار نفر پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: با وجود دشواری‌های مالی، ۶هزار میلیارد تومان از این تسهیلات فقط ‌طی ۲ ماه پایانی سال ۱۴۰۰پرداخت شده است.

حسینی با بیان اینکه فرمان رییس جمهوری تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات خرد بود، اظهار داشت: ظرف ۲ روز این فرمان اجرا شد و شفافیت و شیشه ای شدن عملکرد دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی برای نخستین بار در این دولت اجرایی شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه طی این مدت تقریبا تملیک واحد تولیدی نداشتیم، تصریح کرد: اگر شبکه بانکی واحد تولیدی را  تملیک کند، باید آن را برگرداند.

وی همچنین با بیان اینکه دولت در راستای بانکداری اسلامی توجه ویژه به بانک‌های قرض الحسنه دارد، گفت: ۲ بانک قرض الحسنه مهر و رسالت وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی هستند که پایه توان مالی قرض الحسنه مهر با هماهنگی بانک مرکزی افزایش یافته است.

وی افزود: تسهیلات خرد بانک قرض الحسنه مهر تا سطح ۵۰ میلیون تومان برای افراد حقیقی و ۱۰۰ میلیون تومان برای افراد حقوقی پرداخت می شود که اکنون ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و وام ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

حسینی با بیان اینکه افزایش حق بیمه موجب فاصله گرفتن مردم از بیمه در صورت عدم التزام می‌شود، اظهار داشت: باید تلاش شود تا نرخ بیمه ها کاهش یافته و آحاد مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی همچنین در خصوص خروج منابع از بانک های دولتی اظهار کرد : برخی بانک ها مصوبات شورای پول و اعتبار را اجرا نمی کنند که با پیگیری‌های وزیر اقتصاد بخشنامه ای به بانک مرکزی ابلاغ شده است و در این راستا با مدیران بانکهایی که سیاست‌های شورای پول و اعتبار و قوانین و مقررات را رعایت نمی کنند برخورد خواهد شد.

وی به لزوم رعایت انضباط بانکی از سوی مدیران بانک‌های خصوصی و دولتی تاکید کرد و گفت : خروج منابع از بانک ها به طور جدی مورد بررسی قرار می گیرد.

حسینی افزود: استانداران عملکرد بانک‌های خصوصی را مورد بررسی قراردهند و تنظیم‌گر شبکه بانکی در استان‌ها باشند و از خروج منابع مالی جلوگیری نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه