English

۲۶۰۰ میلیارد تومان درآمد عمومی استان یزد است

مدیر کل اداره اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد عمومی استان یزد است که به خزانه دولت واریز می شود بنابراین درآمد مالیاتی استان درآمد مطلوبی است.

۲۶۰۰ میلیارد تومان درآمد عمومی استان یزد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، علی نمازی مدیر کل اداره اقتصاد و دارایی استان یزد در نشست خبری انلاین خانه مطبوعات یزد گفت: در استان یزد هفت دستگاه تابع وزارت اقتصاد و دارایی اعم از بیمه، بانک، اداره کل اقتصاد و دارایی، بورس، اداره اموال تملیکی، گمرک و اداره مالیات در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی گفت:50 درصد از فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی استان برای استفاده در طرح های نیمه تمام به استان بر می گردد و این فرصت خوبی خواهد بود ضمن اینکه 600 میلیارد تومان در قالب 17 ملک از اموال مازاد دولت در یزد شناسایی و حال انجام اقدامات قانونی برای فروش و تغییر کاربری است.

نمازی بیان کرد: 97 درصد حساب های دستگاه های دولتی که در بانک های مختلف فعال بود برای گردش مالی سریعتر در بانک مرکزی فعال شدند همچنین بر هشتاد و دو دستگاه اجرایی استان از طریق ذیحسابان اداره دارایی نظارت مالی داریم همچنین حسابرسی نهادهای عمومی غیر دولتی سالانه طبق قانون انجام می شود.

وی در خصوص درآمد مالیاتی استان گفت: دو هزار و 600 میلیارد تومان درآمد عمومی استان است که به خزانه دولت واریز می شود بنابراین درآمد مالیاتی استان درآمد مطلوبی است و وصول آن ها هم تا کنون مطلوب بوده است و طبق برآورد ها هزینه در استان بیش از درآمدهای عمومی است.

مدیر کل اداره اقتصاد و دارایی استان یزد در خصوص وصول مالیات در سال گذشته و چهار ماهه امسال گفت: 125 درصد از درآمدهای استان در سال گذشته وصول شد که 25 درصد هم نسبت به سقف تعیین شده بالاتر بود و این موضوع به اقدامات جلوگیری از فرار مالیاتی نیز بر می گردد همچنین وصول مالیات در چهار ماهه سال جاری به علت شرایط شیوع کرونا دچار تغییر شده که تا کنون 88 درصد درآمد مصوب وصول شده که برای افزایش این درصد بید بیشتر تلاش شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی باید اموال خود را ثبت کنند، گفت: دستگاه های دولتی باید در جهت ساماندهی اموال منقول و غیر منقول دولتی برای تک برگی کردن اموال دولت و تهیه سند دارای GPS اقدام کنند.

نمازی در ادامه بیان کرد: یکصد و نه فرصت سرمایه گذاری در تمام بخش های اقتصادی تدوین شده است و در امنیت سرمایه گذاری در استان یزد در چهار شاخص رتبه اول کشور را داشتیم و در یک شاخص دیگر در حال رفع مشکلات و موانع آن هستیم.

 نمازی با اشاره به اینکه 3000 واحد صنعتی فعال در استان یزد داریم، عنوان کرد: هیچ زمانی به اندازه الان فضا برای جهش تولید در کشور مهیا نبوده است چرا که به علت تحریم ها و عدم واردات برخی محصولات، فضا برای تولیدکنندگان وجود دارد و تولید کننده می تواند به راحتی بازاریابی و فروش داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه