English

۳۷ پروژه در بخش کشاورزی قم افتتاح شد

۳۷ پروژه بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال امروز در بخش خلجستان قم افتتاح شد که ۲۱۳ اشتغال مستقیم ایجاد می کند که ۲۲ پروژه آن زیربنایی است.

۳۷ پروژه در بخش کشاورزی قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد رضا حاجی رضا رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در مراسم افتتاح ۳۷ پروژه بخش کشاورزی که در شهرستان خلجستان قم برگزار شد اظهار داشت: اولویت بخش کشاورزی در راستای امنیت غذایی است و  برنامه های ویژه ای در این زمینه انجام شده است ، طی ۴۰ سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده و بیش از ۸۰ درصد مواد غذایی در کشور تولید می شود.

وی گفت: روند کشاورزی استان قم مناسب است در یکسال گذشته سیاست این بوده که با تمام مشکلات از جمله خشکسالی به ظرفیت های داخل استان نگاه و به آنها پرداخته شود.

حاجی رضا عنوان داشت: در یکسال گذشته در حوزه تنظیم بازار فعالیت های شاخصی انجام شد تامین ، توزیع و نظارت خوبی انجام شد و با تعامل و هم افزایی با دیگر ارگان ها و به کارگیری کلیه ظرفیت های استان روند رو به رشد بوده است‌.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی نیز روند رو به رشد داشت گفت: توسعه باغات، توسعه گلخانه ها و  مکانیزاسیون کردن در دستور کار بود، با توجه به محدودیت آبی در قم توسعه گیاهان کم آب بر در استان پیگیری شد و کشت سورگون و چغندر از جمله این گیاهان بوده است.

وی اضافه کرد: در تولید مرغ ،تخم مرغ و شیلات و صنایع تبدیلی وضعیت رو به رشد بوده و با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

حاجی رضا ادامه داد: در حوزه سند دار کردن اراضی کشاورزی خلا هایی بود که سال بخش کشاورزی با آن درگیر بود  و این موضوع پیگیری شد تا بخش کشاورزی هویت دار شود طی ۱۰ ماه با تعاملات انجام شده  از ۴۱۳  پلاک  شناسایی شده اراضی کشاورزی قم ۱۱۳ پلاک آماده سند گذاری هستند و ۲۳ هزار هکتار از ۱۰۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی قم تعیین تکلیف شد است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: از ظرفیت آب به عنوان پایه اصلی برای کشاورزی استان قم استفاده می کنیم در ده ماه گذشته ۸۵۵ هکتار از مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار و کم فشار شدند تا از منابع آبی به خوبی استفاده کنیم.

 وی عنوان داشت: در بخش حمایت های اعتباری نیز در یکسال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و در سال ۱۳۹۹اعتبار تملکات عمرانی ۲۳  میلیارد تومان بوده اما در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶۹ میلیارد تومان جذب شده است که افزایش ۲۸۰ درصد را داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سال ۹۹  در بخش تسهیلات ۲۰۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی داده شده و در سال گذشته این رقم به ۲۹۹ میلیارد تومان رسیده است.

حاجی رضا بیان داشت:  ۳۷ پروژه بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال که امروز افتتاح شد ۲۱۳  اشتغال مستقیم ایجاد می کند که ۲۲ پروژه آن زیربنایی است .

وی تصریح کرد: بخش خلجستان ظرفیت های خاصی دارد در بخش دستجرد توسعه باغات و توسعه گلخانه ها از جمله اهداف سازمان جهاد کشاورزی است بخش دستجرد اقلیم مناسبی دارد و شرایط برای تولیدات گلخانه ای با ارزش افزوده خوب مهیا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی