English

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد؛

روند مطلوب ‌اجرای مصوبه‌های سفر رییس‌جمهور به قم در حوزه کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: هفت طرح کلان کشاورزی از جمله مصوبه‌های سفر رییس جمهور به این استان است که برخی از آن‌ها در حوزه اجرا تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

روند مطلوب ‌اجرای مصوبه‌های سفر رییس‌جمهور به قم در حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد رضا حاجی رضا روز پنجشنبه بیان کرد: این طرح‌ها شامل احیا و مرمت قنوات استان،‌ تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و احداث و مرمت شبکه‌های آبیاری و زهکشی،‌ تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای ، توسعه روش‌های آبیاری نوین در استان، طرح کاداستر اراضی کشاورزی‌، طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی و پرداخت تسهیلات روستایی برای اشتغال بانوان است.

وی افزود: برای اجرا و تکمیل طرح‌های یاد شده از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی،‌ وزارت جهاد کشاورزی و سایر منابع، ۴۰۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده‌است که در همین رابطه برخی از طرح‌ها همچون احیا و مرمت قنوات استان تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های یاد شده، ادامه داد: روند اجرای این طرح‌ها تا پایان سال‌جاری به سرعت دنبال می‌شود و با تکمیل آن‌ها شاهد پیشرفت محسوس در بخش کشاورزی قم خواهیم بود که رشد اقتصادی استان را نیز در پی‌ دارد.

حاجی رضا با بیان این که برنامه جامع تحولی بخش‌کشاورزی قم تدوین شده‌است و ما اجرای این برنامه‌ را با همکاری همه‌بخش‌ها دنبال خواهیم کرد، گفت: افتخار قم وجود کشاورزان باتجربه و نخبه است که با دانش خود توانسته‌اند با وجود سختی کار کشاورزی در این استان،‌ در تولید بسیاری از محصولات سرآمد باشند.

وی همچنین با تاکید بر این که فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان احصا شده‌است و حضور سرمایه گذاران در این بخش تسهیل خواهد شد، افزود: حرکت به سمت کشاورزی تجاری در دستور کار استان است و در این راستا به راهبرد تغییر الگوی کشت، کشاورزی قراردادی و تقویت زنجیره تولید، توجه لازم را خواهیم داشت.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور، نهم و دهم دی ماه سال گذشته در قالب سیزدهمین سفر استانی خود به استان قم سفر کرده بود.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه