English

افتتاح ۳۷ طرح کشاورزی به‌مناسبت هفته دولت در قم

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم از افتتاح ۳۷ طرح کشاورزی به‌مناسبت هفته دولت در قم خبر داد.

افتتاح ۳۷ طرح کشاورزی به‌مناسبت هفته دولت در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد رضا حاجی رضا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: این طرح ها با سرمایه گذاری بیش از یکهزار و ۹۴۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۱۳ نفر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بیشتر این طرح‌ها در حوزه آب و خاک و امور فنی مهندسی است که نشان از اهتمام مدیران سازمان جهاد کشاورزی قم برای مدیریت این بخش مهم اقتصادی استان دارد.

وی ادامه داد: همچنین در همین رابطه طرح‌های متنوعی در حوزه معاونت بهبود تولیدات دامی، معاونت بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و امور آبزیان، صنایع تبدیلی و غذایی و همچنین امور عشایری به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی رضا در ادامه سخنان خود گفت: با انتقال دانش و استفاده از تجربه موفقیت آمیز بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی قم، به دنبال افزایش سطح کمی و کیفی محصولات غذایی تولید شده در استان هستیم.

وی تاکید کرد: براساس سیاست‌های دولت سیزدهم در بخش کشاورزی، تامین امنیت غذایی پایدار رویکرد اصلی فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی قم است و ما در این رابطه با همراهی مسئولان استان از همه ظرفیت‌های دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است در حاشیه گفت‌وگوی رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با خبرنگاران که در قالب تور رسانه‌ای بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی استان در بخش خلجستان انجام شد، اصحاب رسانه از نزدیک در جریان تنوع فعالیت‌های بهره‌برداران بخش کشاورزی قم به خصوص در حوزه تولید محصولات باغی و گلخانه‌ای، قرار گرفتند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه