English

بهره برداری از ۲۷ پروژه آب و فاضلاب در گیلان

همزمان با هفته دولت 27 پروژه آب و فاضلاب گیلان با اعتباری بالغ بر 676 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بهره برداری از 27 پروژه آب و فاضلاب در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، مازیار علی پور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت امروز گفت: ۱۸ پروژه آبرسانی روستایی، 5 پروژه آبرسانی شهری و ۴ پروژه فاضلاب طی هفته دولت در شهرها و روستاهای مختلف استان افتتاح شد. 

علی پور افزود: در حوزه روستایی با افتتاح ۱۸ پروژه تعداد 48 روستا با جمعیتی بیش از 21 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

وی، منبع تامین آب این روستاها را 3 حلقه چاه و 3 دهنه چشمه با ظرفیت 42 لیتر بر ثانیه اعلام و تصریح کرد: برای آبرسانی به این روستاها یک باب مخزن به حجم 200 مترمکعب و 63 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شد.

وی، اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه های آبرسانی روستایی را ۲۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به افتتاح 5 پروژه آبرسانی در شهرهای رشت، آستارا و لوندویل گفت: توسعه شبکه توزیع آب شهر رشت، راه اندازی خط جدید تولید آب تصفیه خانه بهارستان آستارا، تکمیل رینگ و اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی آستارا، اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی لوندویل جهت تامین پایدار و مناسب آب آشامیدنی جمعیتی افزون بر 75 هزار نفر در این ایام فرخنده به بهره برداری رسید.

 علی پور، حجم عملیاتی این 5 پروژه را شامل اجرای 11.7 کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع و ساخت و تجهیز یک واحد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 20 لیتر بر ثانیه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۴ پروژه فاضلاب تحت عنوان توسعه شبکه فاضلاب خیابان میرابوالقاسمی شهر رشت، توسعه شبکه فاضلاب شهر ماسال، اجرای خط انتقال خروجی پساب تصفیه خانه فاضلاب آستارا، اجرای ایستگاه پمپاژ و نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر 188 واحدی سیاهکل در هفته دولت افتتاح شد، افزود: حجم عملیاتی این پروژه ها شامل ساخت و تجهیز یک واحد ایستگاه پمپاژ و اجرای 1.9 کیلومتر لوله گذاری شبکه جمع آوری فاضلاب می باشد.

وی، جمعیت بهره مند از این ۴ پروژه را بیش از 60 هزار نفر ذکر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه