English

برگزاری آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در قم

آیین بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد شهادت شهیدان رجایی و محمد جواد باهنر دوشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد.

برگزاری آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، در این آیین حجت‌الاسلام سید حسین مومنی، طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های این ۲ شهید بزرگوار اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر شیفتگان خدمت بودند و به قدرت هیچ تعلقی نداشتند.

وی با اشاره به زهد و تقوی و ساده زیستی شهید رجایی و باهنر افزود: شهید رجایی در عمل نشان داد، با اینکه رئیس جمهور است، مانند مردم عادی زندگی می‌کند و خانه‌اش نیز تقریبا در منطقه پایین شهر تهران در میدان بهارستان است.

حجت‌الاسلام مومنی بیان داشت: هنوز هم وقتی وارد خانه این شهید می‌شویم، به قدری محقر است که باورمان نمی‌شود، که برای رئیس جمهور مملکت است.

وی گفت: مسئولان مملکت  باید با تاسی از این شهیدان، به دور از تشریفات زندگی کنند.

حجت‌الاسلام مومنی صداقت و راستگویی شهید رجایی را از ویژگی‌های بارز این دولتمرد نمونه انقلابی اسلامی ذکر کرد و گفت: این شهید برای اینکه به مقام برسد، حاضر نشد، متوسل به تبلیغات دروغ شود.

وی یادآور شد: حضرت امام و مسئولانی مانند شهید رجایی، شهید باهنر، شهید بهشتی و شهید چمران قائل به این امر بودند که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، ولی الان برخی‌ها می‌گویند توجیه می‌کند، این غلط است و این خلاف سیره امام و خلاف سیره اهل بیت و امام حسین‌(ع) است که امام از آنها درس گرفته است.

وی گفت: شهیدان رجایی و باهنر در همان مسیری که امام برای آنها ترسیم کرده بود، قدم برداشتند، مراقب باشید شیطان بر شما غلبه نکند، کمر به خدمت ببندید و به این مردم خدمت کنید.

شهیدان رجایی و باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیری در هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ بر اثر وقوع یک انفجار تروریستی توسط گروهک منافقان به‌شهادت رسیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه