English

تعهد دستگاه های اجرایی مشهد برای ایجاد ۵۷ هزار اشتغال پایدار

معاون استاندار و فرماندار مشهد بیان کرد: دستگاه های اجرایی برای ایجاد ۵۷ هزار اشتغال پایدار در این شهرستان در سال ۱۴۰۱ متعهد شده و در این خصوص باید برنامه ریزی کنند.

تعهد دستگاه های اجرایی مشهد برای ایجاد ۵۷ هزار اشتغال پایدار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد در خبری عنوان کرد: پارسال میزان تخصیص تسهیلات برای ایجاد کسب و کارهای خانگی در این شهرستان، ۷۰ میلیارد ریال بود که امسال این ظرفیت به ۵۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

داوری در ادامه این اطلاع رسانی اضافه کرد: اعطای این تسهیلات به ویژه در حاشیه شهر و روستاهای مشهد موجب رونق اشتغال خانوارها شده و قدرت معیشت آنها را بالا می‌برد، این موضوع موجب می شود زندگی خانوارهای روستایی در روستاها به صرفه شود و از مهاجرت آنها به مشهد و حاشیه آن جلوگیری کند.

معاون استاندار و فرماندار مشهد همچنین تاکید کرد: بهترین حوزه تامین معیشت در کلانشهر مشهد مقوله زیارت است و در این راستا ماندگاری زائر و زیارت گروهی در دستور کار متولیان زیارت در مشهد قرار دارد.

وی اظهار کرد: همچنین در نظر داریم از ظرفیت تسهیلات و اشتغالهای خانگی و تولید سوغات برای زائران استفاده کنیم و بنا داریم شیوه شاگرد- استادی را با همکاری فنی و حرفه ای در شهرستان تقویت نموده تا افراد متقاضی شغل به صورت گسترده تر در جریان حرفه‌آموزی قرار گیرند.

معاون استاندار و فرماندار مشهد متذکر شد: در حوزه صنعت بیش از شمار متقاضیان کار در شهرستان فرصت شغلی وجود دارد اما متقاضایان کار بیشتر شغلهای اداری و دفتری می خواهند و مایل به فعالیت در حوزه صنعت نیستند.

داوری یادآور شد: دستگاه های اجرایی برای ایجاد ۵۷ هزار اشتغال پایدار در این شهرستان در سال ۱۴۰۱ متعهد شده و در این خصوص باید برنامه ریزی کنند و شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و مُلک آباد، ۴۰۰ روستا و آبادی و حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد. ۳.۵ میلیون نفر از این جمعیت در کلانشهر مشهد سکونت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه