English

علی حیدری:

سد شهید پستی خلخال احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سد شهید پستی در جنوب شهرستان خلخال با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می شود.

سد شهید پستی خلخال احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حیدری ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سد شهید پستی در جنوب شهرستان خلخال با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی شهر هشجین و روستاهای مسیر انتقال آب و نیاز بخش صنعت این شهر احداث می‌شود.

وی افزود: حجم مفید این سد ۲.۲ میلیون مترمکعب و آب تنظیمی آن نیز بیش از ۳.۴ میلیون متر مکعب پیش بینی شده و با احداث آن، آب آشامیدنی مورد نیاز هشجین و روستاهای مسیر انتقال و بخشی از نیاز آبی صنعت این شهر تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل می گوید: این سد با هدف توسعه بهره‌برداری از منابع آب حوزه قزل‌اوزن و به منظور تنظیم جریان آب رودخانه سقزچی در مخزن خارج از رودخانه هشجین احداث می‌شود.

حیدری بیان کرد: تأمین آب پایدار برای نیاز آبی حقابه‌بران مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم با احداث این سد شامل بند انحرافی، سامانه انتقال، سد مخزنی و ایستگاه پمپاژ بخشی از مشکلات آبی شهر هشجین برطرف شود.

وی رویکرد آب منطقه‌ای را توجه جدی به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تأمین منابع آب استان در افق ۲۰ ساله اعلام کرد و گفت: امید است اهداف مورد نظر در این حوزه به شایستگی تحقق پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه برای افق سال ۱۴۲۵ به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب در استان پیش بینی شده است، افزود: برای تامین این مقدار آب برنامه‌های مختلفی تدوین شده که تحقق آن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

حیدری با تاکید بر پیگیری و تکمیل طرح‌های توسعه منابع آب در استان گفت: پیگیری تکمیل پروژه پایاب خداآفرین و اخذ ردیف اعتباری برای مرمت و بهسازی شبکه مغان، تکمیل سدها و شبکه‌های در حال احداث و آغاز عملیات اجرایی چند سد در استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار شرکت آب منطقه ای اردبیل در این بخش است.

بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند در جایگاه چهارم قرار دارد.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه