English

علی حیدری اناری خبر داد:

رهاسازی بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب از سد سبلان مشگین شهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: در روزهای اخیر بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب از سد سبلان مشگین‌شهر رهاسازی شد.

رهاسازی بیش از 10 میلیون مترمکعب آب از سد سبلان مشگین شهر

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حیدری ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در جلسه شورای اداری مشگین‌شهر گفت: متاسفانه عده معدودی از کشاورزان و باغداران منطقه جهت استفاده قانونی و شرعی از آب سد سبلان با شرکت آب منطقه‌ای قرارداد بستند و بقیه بصورت غیرقانونی از آب سد استفاده می‌کنند.  

وی افزود: طرح تفکیک آب شرب و زراعی شمال استان در حال اجرا می‌باشد و امسال برای علاج‌بخشی سد میل مغان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه امسال مطالعات پنج سد در مناطق مختلف استان نهایی می‌شود ، از آبگیری دو سد عمارت و گیوی و شروع عملیات اجرایی دو سد هشتجین و کله‌سر در آینده نزدیک خبر داد.  

رئیس سازمان بازرسی استان اردبیل هم در این جلسه با دعوت از روسا و مدیران دستگاه‌های دولتی استان به رعایت امانتداری ، حفظ بیت‌المال و رعایت دقیق قوانین جاری گفت: در شرایط کنونی کشور تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی و انقلابی مسئولان و کارکنان دولتی راهگشای بسیاری از موانع و مشکلات است.

محمد کاظمی همچنین در بازدید از سد سبلان مشگین‌شهر و در جلسه‌ای که با همین منظور با حضور مسئولان بخش آب استان برگزار شد ، با اشاره به مشکل کم‌آبی در سال جاری بر برنامه‌ریزی دقیق و اصولی جهت استفاده از منابع آبی استان تاکید کرد.

وی غیرکارشناسی بودن آب بهای کشاورزی را از گلایه‌های اهالی منطقه ذکر کرد و خواستار استمهال تسهیلات کشاورزان پایاب سد سبلان شد.  

نادر تقی‌زاده ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده امسال از ۲۵ سد معیشتی نیمه‌تمام استان هفت سد به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد سه سد در شهرستان مشگین‌شهر واقع شده است.

ایرج بیگدلو ، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز با بیان اینکه با اتمام فصل تابستان عملیات ساماندهی محوطه آبگرم قوتورسویی آغاز خواهد شد، خواستار همکاری شرکت آب منطقه‌‍ ای و سازمان بازرسی استان در اجرای این طرح شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه