English

استاندار خراسان رضوی:

نهضت ملی مسکن ردیف بودجه دولتی ندارد

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: نهضت ملی مسکن ردیف بودجه دولتی ندارد بلکه از سوی دولت زمین و تسهیلات در اختیار مردم قرار می‌گیرد و لذا ساخت این واحدهای مسکونی، شخصی محسوب می‌شود.

نهضت ملی مسکن ردیف بودجه دولتی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: معتقد به حضور مردم برای حل مشکلات هستیم و موضوع مسکن نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن و با مشارکت مردم باید حل شود.

نظری در ادامه این سخنان اضافه کرد: نهضت ملی مسکن ردیف بودجه دولتی ندارد بلکه از سوی دولت زمین و تسهیلات در اختیار مردم قرار می‌گیرد و لذا ساخت این واحدهای مسکونی، شخصی محسوب می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بر همین اساس اعتقاد داریم نهضت ساخت مردمی مسکن باید ایجاد شود و مسوولان نیز با حمایت‌های خود مهمترین دغدغه افراد فاقد مسکن را برطرف کنند، بنابراین در شهرها ، شهرداری ها و در روستاها نیز دهیاری ها زمینه این کار مهم را فراهم می‌کنند تا ساخت منزل به صورت شخصی و برای خود مردم با استفاده از تمهیداتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد انجام شود.

وی همچنین متذکر شد: در شهرهایی که مشکل زمین وجود دارد باید ساخت متمرکز و یا آپارتمان سازی صورت گیرد ولی در روستاها و همچنین شهرهای زیر ۱۰۰ هزار خانوار، زمین‌هایی برای ساخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد .

نظری تاکید کرد: برای این مناطق، سیاست و رویکرد واگذاری زمین به افراد دنبال می شود تا نهضت مردمی خودسازی دراین زمینه محقق شود همچنین برای روستاییان نیز بنیاد مسکن زمین را در اختیار واجدان شرایط قرار می‌ دهد تا در کنار تسهیلاتی که به آنها اختصاص می‌یابد بتوانند مسکن خود را بسازند.

وی گفت: امیدوارم مشکل زمین تا پایان شهریور در بسیاری از مناطق برای ساخت واحدهای مسکونی در طرح ملی نهضت ملی مسکن برطرف شود و هماهنگی‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور ساخت متمرکز مسکن صورت گرفته است تا در زمان بهره‌برداری از واحدهای مسکونی، مشکلاتی که در احداث و بهره برداری از مسکن مهر رخ داد وجود نداشته باشد و از این لحاظ، مردم نگرانی نداشته باشند.

نظری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در شهر مشهد با مشکلاتی در خصوص استفاده از زمین مواجه بودیم و سیاست کلی بر این قرار گرفت که برای افراد متقاضی در جغرافیا و محدوده  فعلی شهر مشهد زمین تامین و مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: ۴۰ هزار واحد مسکنی که در مشهد ساخته می شود و علاوه بر آن در شهرهای پیرامونی مانند بینالود و مهرگان نیز زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و آنها با امکانات و تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می گیرد به صورت فردی و یا مشارکتی می توانند مسکن خود را بسازند.

نظری خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهر گلبهار به صورت تجمیعی ساخته می شود و این در حالی است که برای ۶ شهر استان خراسان رضوی که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند نیز با هماهنگی های صورت گرفته حدود ۹۰ درصد زمین آنها تامین شده است تا ساخت متمرکز آنها آغاز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه