English

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

شهریه مصوب مدارس غیردولتی و خاص باید در معرض دید خانواده ها باشد

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: مدیران مدارس باید مواردی از جمله مبلغ شهریه "غیرانتفاعی و مدارس خاص"، هزینه کتاب و بیمه و سایر موضوعات مربوط به حقوق اولیاء را در معرض دید خانواده ها قرار دهند.

شهریه مصوب مدارس غیردولتی و خاص باید در معرض دید خانواده ها باشد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمد فائزی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان  به مناسبت هفته دولت در نشست خبری در رشت با بیان اینکه مدیران مدارس موظف به ثبت‌نام دانش آموزان بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت آنان هستند، افزود: گزارش اولیاء از تخلفات مدیران مدارس در این ارتباط به سرعت رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس باید مواردی از جمله مبلغ شهریه "غیرانتفاعی و مدارس خاص"، هزینه کتاب و بیمه و سایر موضوعات مربوط به حقوق اولیاء را در معرض دید خانواده ها قرار دهند، اظهار داشت: در مدارس دولتی تنها پول کتاب "در صورت ثبت نام تجمیعی" و بیمه دریافت می‌شود ضمن اینکه مبلغ مصوب مدارس غیردولتی و خاص باید در معرض دید اولیاء باشد.  

وی درباره لباس فرم دانش آموزان نیز تاکید کرد: مدیران مدارس نباید اولیاء را به خرید لباس فرم از خیاطی یا تولیدی خاص مجبور کنند از اینرو اگر والدین خواستند از مسیر دیگری همان لباس را تهیه کند، مشکلی نیست.

وی مشروط کردن دریافت کارنامه به پرداخت پول از سوی اولیاء اقدامی اشتباه و خلاف ذکر و عنوان کرد: مدیران مدارس حق این کار را ندارند، گزارش ها در این ارتباط به طور جدی پیگیری می‌شود.  

فائزی با بیان اینکه اولیاء دانش آموزان موارد تخلف را می توانند برای رسیدگی به آموزش و پرورش اطلاع دهند، عنوان کرد: برای این منظور نیز سامانه http://shekayat.medu.ir در نظر گرفته شده‌است.

تراکم دانش‌آموزی در مدارس شهری گیلان بالا است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تراکم دانش آموزی در مدارس شهری بالا است و به دلیل محدودیت‌های مالی، نتوانستیم به تناسب افزایش دانش آموز کلاس‌های درس را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یک سوم از مجموع ۳۸۰ هزار نفر دانش‌آموزان گیلان در مدارس رشت تحصیل می‌کنند، افزود: بعضی از مدارس استان به ناچار ۲ شیفت هستند، حساسیت‌ها را به شورای آموزش و پرورش منتقل کردیم تا روند ساخت و ساز مدارس در شهرستان رشت شتاب بیشتری گیرد.

فائزی با اشاره به روند افزایشی دانش آموزان طی سال‌های اخیر همگام با کشور گفت: آموزش و پرورش مسئولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان را دارد و باید نسلی توانمند و دانا تحویل دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه از حقوق آموزش و پرورش در انتصابات دفاع می‌کنم، افزود: در این دوره امکان این نیست تا نیرویی که متعلق و دغدغه مند به  دستگاه تعلیم و تربیت نیست، در این مجموعه فرهنگی منصوب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی