English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد؛

افتتاح هفت پروژه شاخص آبخیزداری گیلان در هفته دولت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از افتتاح هفت پروژه شاخص آبخیزداری استان گیلان در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه ها در پنج شهرستان رضوانشهر، رودسر، رودبار، تالش و ماسال به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح هفت پروژه شاخص آبخیزداری گیلان در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، میرحامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان،  ضمن گرامیداشت هفته دولت به عملکرد یکساله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: انجام پروژه های کاداستر، آبخیزداری، مرتعداری، جنگلکاری، زراعت چوب، مراقبت و نگهداری از جنگلکاری های سنواتی و کنترل آفات و بیماری های جنگلی و مرتعی در دستور کار است.

وی با اشاره به اجرای ۲۳۴ هکتار جنگلکاری و ۱۱ هزار و ۷۳۴ هکتار مراقبت و نگهداری از جنگلکاری های سنواتی، تصریح کرد: اقدام به کنترل آفات و بیماری های جنگلی و مرتعی در سطح ۵۱ هزار و ۱۰۰ هکتار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از اجرای ۳۲۳ هکتاری زراعت چوب طی مدت مذکور خبر داد و عنوان کرد: مجموعا ۱۰۲ هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده و در سطح ۲۳۹ هزار و ۵۴۶ هکتار عملیات مرتعداری به اجرا رسیده است.

اختری، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کاداستر اراضی استان به انجام رسیده است، متذکر شد: هم اینک کاداستر یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی استان اجرایی شده است.

وی در ادامه به اجرای ۱۸ پروژه آبخیزداری در سال مالی ۱۴۰۰ بیان نمود ؛۱۰ پروژه از محل اعتبارات ملی و هشت پروژه از محل منابع استانی در دستور کار است. این پروژه ها شامل عملیات مکانیکی و بیولوژیکی بوده و با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و حمل رسوبات و ذخیره آب و هدایت آب در سفره های زیرزمینی و جلوگیری از سیلاب اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، ۱۵ پروژه از ۱۸ پروژه آبخیزداری را دارای پیشرفت فیزیکی صد درصد دانست و اظهار کرد: سه پروژه نیز دارای پیشرفت بالای ۹۵ درصد است.

اختری از افتتاح هفت پروژه شاخص آبخیزداری استان گیلان در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه ها در پنج شهرستان رضوانشهر، رودسر، رودبار، تالش و ماسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی پروژه های افتتاحی در هفته دولت را شامل اجرای عملیات های مکانیکی آبخیزداری در شفارود رضوانشهر، رودبارک و کاکرود رودسر، ساروم رودبار، خطبه سرا و خشکه دریای تالش و خالکایی ماسال دانست و گفت: برای اجرای این هفت پروژه ۱۰۶ هزار و ۱۰۵ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۲۰ هزار میلیون ریال از محل منابع استانی هزینه و برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه