English

در مسیر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان؛

ظرفیت دانش بنیان های کرمانشاه ۲ برابر و واردات محصولات تولیدی کرمانشاه ممنوع شد

استاندار کرمانشاه گفت: جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان، ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان تشکیل شده و تسهیلات مورد نیاز این شرکت ها تأمین می گردد.

ظرفیت دانش بنیان های کرمانشاه ۲ برابر و واردات محصولات تولیدی کرمانشاه ممنوع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید پنج ساعته‌اش از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه،از پیگیری تحقق وعده 100 میلیارد تومانی رئیس جمهور برای احداث شرکت شهرک های دانش بنیان استان کرمانشاه خبر داد و افزود: طی بازدیدی که امروز از نمایشگاه داشتم خوشبختانه ظرفیت های خوبی در حوزه دانش بنیان در استان ایجاد شده که همه نشان از زحمات مجموعه جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری کرمانشاه در حمایت از شرکت های دانش بنیان دارد.

بهمن امیری مقدم با تاکید بر لزوم بازدید مدیران استان از  نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه، تصریح کرد: ظرفیت شرکت های دانش بنیان استان باید بیش از پیش برای مدیران استان تشریح شود تا زمینه استفاده از این ظرفیت ها فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در تشریح دستاورد سفر اخیر رئیس جمهور به کرمانشاه و دستاوردش برای شرکت های دانش بنیان استان، گفت: در این سفر رئیس جمهور قول دادند 100 میلیارد تومان به پارک علم و فناوری کرمانشاه جهت تاسیس شهرک شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شود.

 

وی افزود: پیگیر تخصیص این اعتبار هستیم و به محض وصول، کار تامین زیرساخت ها در 50 هکتار اراضی پارک علم و فناوری کرمانشاه جهت احداث شهرک شرکت های دانش بنیان انجام می شود.

امیری مقدم با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان، ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان تشکیل شده که پیگیر رفع مشکلات این شرکت ها و ارتقا و توسعه فعالیت های آن هاست.

وی افزود: باید ظرفیت شرکت های دانش بنیان استان را به دو برابر افزایش دهیم و همه باید در این مسیر پای کار بوده و این شرکت ها را حمایت کنند.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد اشتغال پایدار هم اشاره کرد و افزود: با توجه به این نقش مهم، همه دستگاه ها و بویژه بانک های استان باید پای کار بوده و تسهیلات مورد نیاز این شرکت ها را در اختیار آنها قرار دهند.

امیری مقدم به گله مندی برخی از این شرکت ها از عدم خریداری محصولات آنها در استان اشاره کرد و افزود: در حالی که محصولات این شرکت ها به کشورهای اروپایی و بسیاری کشورهای منطقه صادر می شود، متاسفانه در خود استان برخی از دستگاه های اجرایی از محصولات آنها خریداری نمی کنند.

وی افزود: پذیرفتنی نیست که محصولی در خود استان تولید شود اما مسئولان دستگاه های اجرایی آن محصول را از استان های دیگر و یا کشورهای دیگر وارد کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: قطعا اجازه این کار به مدیران دستگاه ها داده نمی شود و محصولاتی که با کیفیت بالا در داخل استان تولید می شود باید توسط مدیران دستگاه های اجرایی استان حمایت شود و اجازه واردات محصولات مشابه را نمی دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه