English

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان:

آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب در تبریز برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری آیین های ویژه روز ملی شعر و ادب خبر داد.

آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حسن گلی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در دومین نشست اتاق فکر برگزاری روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار که با حضور جمعی از فعالان و صاحبنظران فرهنگی و هنری استان برگزار شد، ضمن اشاره بر اهمیت تعریف شکل و محتوایی متفاوت و غنی‌تر از سال‌های پیشین در برنامه‌های ویژه روز ملی شعر و ادب، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر ادارات و نهادهای فرهنگی برای برگزاری باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی تاکید کرد.

وی، تولید محتوای فرهنگی – ادبی مناسب برای ارائه توسط رسانه ملی  با پرداختن به موضوع همزمان بودن  مناسبت روز ملی شعر و ادب با اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) و ایجاد هماهنگی بین این دو مناسبت را با پرداختن به اشعار مرثیه و آیینی قله های شعر و ادب فارسی  و استاد محمدحسین شهریار، فرصتی ارزنده و درخور عنوان کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، استاد شهریار را از شاخص‌ترین چهره‌های فرهنگی و ادبی آذربایجان و ایران برشمرد و گفت: روز ملی شعر و ادب فرصت مغتنمی است تا ضمن گرامیداشت  یاد و نام بزرگان شعر و ادب ایران اسلامی، اشعار استاد شهریار و اندیشه متعالی وی بیش از پیش مورد مداقه اهالی فضل و فرهنگ قرار گرفته و زمینه آشنایی نسل جوان با شخصیت ادبی و شعری این شاعر شهیر فراهم گردد.

در این نشست پیشنهادات مختلفی از سوی صاحبنظران و اعضای اتاق فکر جلسه برای برگزاری باشکوه‌تر آیین‌های ویژه این روز ارائه شد.

گفتنی است آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب همزمان با بیست و هفتم شهریور برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه