English

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام:

۳۲ هزار نفر نیروی انسانی در استان شاغل هستند

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: هم اکنون ۳۲ هزار نفر نیروی انسانی در استان شاغل هستند که با یک سوم همین نیروها امکان تحقق اهداف سازمانی وجود دارد.

۳۲ هزار نفر نیروی انسانی در استان شاغل هستند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، امین دوست محمدی ظهر امروز در نشستی با حضور خبرنگاران به مناسب گرامیداشت هفته دولت گفت: هم اکنون ۳۲ هزار نفر نیروی انسانی در استان وجود دارد که با یک سوم همین نیروها امکان تحقق اهداف سازمانی وجود دارد و باید بخش عمده ای از مسوولیت ها با نظارت دستگاه ها به بخش خصوصی برون سپاری شود.

وی افزود: حدود ۱۸۰ تا ۱۸۷ امور تصدی گرایانه در نظام اداری وجود دارد که می توان آنها را به بخش خصوصی واگذار کرد و امکان ایجاد ۵۷ هزار شغل بخش خصوصی در استان ایلام وجود دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام به رشد اقتصادی استان ایلام اشاره کرد و ادامه داد: براساس محاسبات اولیه برای تحقق رشد اقتصادی ۹.۶ درصد استان، حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان نیاز است و رشد اقتصادی مورد نظر در بودجه ۱۴۰۱ که براساس ملاحظات آمایشی و گزارشات آماری سال های گذشته تدوین شده، متوسط رشد اقتصادی تکلیفی برای استان های کشور هشت درصد بوده که برای استان ایلام رشد اقتصادی ۹.۶ درصدی تعریف شده است.

دوست‌محمدی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده ارزش افزوده استان ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۶۵ درصد در حوزه استخراج نفت و ۳۵ درصد ارزش افزوده غیرنفتی است که در بخش نفت به دلیل عدم نهایی و فرآوری شدن آن در استان و به عبارت دقیق تر سیکل ناقص اقتصاد نفت استان، عملا تاثیری بر این سهم ندارد و در واقع در محاسبه واقعی اقتصاد استان فقط ۳۵ درصد غیر نفتی لحاظ می شود.

وی درباره اعتبارات هم یادآور شد: اعتبارات مصوب هزینه ای استان در ۱۴۰۱ معادل ۶۳۱ میلیارد ریال است که نسبت به مصوب سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸.۵ درصد افزایش نشان می دهد و اعتبار ردیف اربعین در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۲ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته معادل ۶۰ درصد افزایش دارد و افزایش اعتبارات تملک دارایی های استانی به مبلغ یک هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ که نسبت به سال گذشته ۲۷.۹ درصد رشد داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه