English

وزیر بهداشت:

دولت را بدون واکسن کرونا تحویل گرفتیم و اکنون ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخش سلامت جمهوری اسلامی ایران در منطقه قوی‌ترین حوزه محسوب می‌شود و ما به کشور‌های همسایه هم خدمات ارائه می‌دهیم.

دولت را بدون واکسن کرونا تحویل گرفتیم و اکنون ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح طرحهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: بخش سلامت جمهوری اسلامی ایران در منطقه قوی‌ترین حوزه محسوب می‌شود و ما به کشور‌های همسایه هم خدمات ارائه می‌دهیم.

وی افزود:بر این اساس کشور‌های منطقه از خدمات سلامت ایران بهره مند می‌شوند و البته درصدد ارتقای سطح خدمات هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت آمبولانس‌های اتوبوسی توسط شرکت ایران خودرو دیزل نشان از قدرت تجهیزاتی کشور دارد، گفت: این اتوبوس‌ها در اختیار مراسم پیاده روی اربعین قرار گرفته است و سپس در کشور توزیع می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم مقطع بسیار سخت تاریخی بود و در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی شرایط سختی حاکم بود اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه دشمنان همزمان با شیوع کرونا موجب این شرایط شده بود و در واقع فشار کرونا با تحریم‌های دشمنان به چندین برابر افزایش یافته و به نامردی تاریخی تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: ما به سازمان بهداشت جهانی اعلام کردیم وقتی بانک‌های ما تحریم شده اند و امکان تبادل مالی با کشور‌های دیگر را ندارند در واقع شما دارو و درمان را برای ما تحریم کرده اید.

 عین اللهی اعلام کرد: در زمان شروع به کار دولت سیزدهم ۱۹ میلیون نفر در کشور واکسن کرونا را دریافت کرده بودند و برخی برای تزریق واکسن به کشور‌های دیگر همچون ارمنستان مراجعه می‌کردند.

وی ادامه داد: در آغاز فعالیت دولت واکسن نداشتیم، اما با هم افزایی نیرو‌ها در همان هفته دولت ۱۰ میلیون دُز واکسن وارد کردیم و در حالی که ما انتظار باران واکسن را داشتیم سیل واکسن در کشور جاری شد.

وزیر بهداشت گفت: تلاش دولت، نهاد‌های انقلابی، سپاه، بسیج و هلال احمر و راه اندازی پایگاه‌های شبانه روزی تزریق واکسن موجب شد رکورد تزریق واکسن بشکند.

وی به رکورد تزریق یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن در روز و هشت میلیون و ۸۰۰ هزار دُز در هفته اشاره و اظهار کرد: به این ترتیب مقاومت و ایمنی مردم بالا رفت و تلفات کاهش یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۳۲ هزار نفر بر اثر ابتلا به کویید ۱۹ فوت شدند در حالی که در هشت ماه گذشته ۱۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند که کاهش ۱۳ برابری را نشان می‌دهد.

 عین اللهی اعلام کرد: نسخه الکترونیکی درمان که در شروع دولت ۱۰ درصد پیشرفت داشت اکنون به ۹۸ درصد رسیده است.

وی گفت: در ادامه تلاش‌های عدالت محور دولت پنج هزار میلیارد تمان بودجه برای بیماران خاص تخصیص یافته و تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص هم مصوب شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: موضوع دارو یکی دیگر از مشکلات ابتدای فعالیت دولت سیزدهم بود و به علت استفاده از ارز ترجیحی شاهد قاچاق دارو بودیم و در واقع به جای ۸۰ میلیون نفر به ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت کشور‌های منطقه یارانه دارو می‌دادیم.

عین اللهی با اشاره به دیگر خدمات دولت سیزدهم از جمله توجه به مناطق محروم، افزایش ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، بومی گزینی از افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در یکسال گذشته خبر داد و گفت: اقدامات انجام شده موجب شده سیستم سلامت کشور قوی‌ترین سیستم در منطقه باشد.

وی از تصویب واردات یک هزار دستگاه آمبولانس کمک دار به کشور خبر داد و گفت: مبارزه با فساد و اقدام جهادی از دیگر خدمات دولت است که البته با کمک تمام زیرمجموعه‌های نظام انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه