English

معاون رییس‌جمهور:

تلاش دولت در رسیدن به رشد اقتصادی و رفع موانع تولید است

معاون رییس‌جمهور بیان کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی باید توسعه کمی و کیفی در حوزه تولید را با خلاقیت و نوآوری ارتقا داد و محصولات صادرات محور را با نگاه به بازار رقابتی دنیا تولید کرد.

تلاش دولت در رسیدن به رشد اقتصادی و رفع موانع تولید است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود میر کاظمی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: تمام تلاش و همت دولت سیزدهم رسیدن به رشد اقتصادی با رفع موانع تولید است، لذا باید با خلاقیت و نوآوری بتوان توسعه کمی و کیفی را ارتقا داد و محصولات صادرات محور را با نگاه به بازار رقابتی دنیا تولید کرد.

میر کاظمی این سخنان را در مراسم بهره برداری از خط تولید شرکت تازه احیا شده در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: برای دستیابی به رشد اقتصادی باید توسعه کمی و کیفی در حوزه تولید را با خلاقیت و نوآوری ارتقا داد و محصولات صادرات محور را با نگاه به بازار رقابتی دنیا تولید کرد.

معاون رییس‌جمهور همچنین اضافه کرد: تلاش تولیدکنندگان باید مبنی بر تولید با کیفیت و صادرات محور باشد و ایران منابع خدادادی و نیروی انسانی جوان و توانمندی دارد که می توانند زمینه افزایش بهره وری ملی را فراهم کنند.

وی در ادامه متذکر شد: دستمزد نیروی انسانی در کشور ما چندان بالا نیست و نرخ انرژی نیز پایین است، لذا انتظار می رود که تولیدکنندگان قیمت تمام شده تولید خود را مناسب کنند و از گران کردن آن خودداری نمایند.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ خرید کالای خارجی تغییر کند و این فرهنگ‌سازی از طریق تولیدکننده اتفاق می‌افتد و تولید کالای با کیفیت و قیمت مناسب هنر تولیدکننده است و همچنین نباید منابع کشور به هدر رود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: واحدهای تولیدی باید از هدردادن منابع خود و انبار کردن مواد اولیه خودداری کرد و به ارتقای کیفی و صادرات محور کردن محصولات خود بیاندیشند، همان‌طور که در سیاستهای اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب استفاده بهینه از منابع مورد تاکید قرار گرفته است.

میرکاظمی در خاتمه تاکید کرد: تولید یک سخت افزار نیست بلکه تولیدکنندگان باید به نحوی حرکت کنند که قیمت تمام شده پایین کالا، کیفیت بالا و خدمات پس از فروش را مدنظر قرار دهند و به نحوی عمل نکنند که جریان خودروی داخلی و نارضایتی مردم از آن تکرار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی