English

آیت الله سید احمد علم الهدی:

امام سجاد (ع) انقلاب عاشورا را نهادینه کرد

امام جمعه مشهد بیان کرد: امام سجاد (ع) کربلا و انقلاب عاشورا را به عنوان یک انقلاب ابدی و همیشگی در فضای زندگی امت اسلام نهادینه کرد.

امام سجاد (ع) انقلاب عاشورا را نهادینه کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در سخنانهی عنوان کرد: امام سجاد (ع) کربلا و انقلاب عاشورا را به عنوان یک انقلاب ابدی و همیشگی در فضای زندگی امت اسلام نهادینه کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که تاریکترین دوره زنگی ائمه (ع) در دوره بنی امیه و بنی عباس بود متذکر شد: در دوره بنی امیه بدترین دوره اختناقی که در برخورد با امامت و ولایت وجود داشت در دوره امام سجاد (ع) بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در دوره امام سجاد (ع) ترس مردم از شقاوت دستگاه یزیدی، رفاه طلبی مردم و انحراف عقیدتی نسبت به جریان عصمت رسول الله (ص) و تاریکی و سیاهی در جامعه ایجاد شده بود.

وی تصریح کرد: روزی فرهنگ شهادت رشد می‌یابد و روزی مساله رفاه طلبی و عیش و نوش در فرهنگ ما رایج می‌شود و اگر رفاه طلبی بر زندگی مردم حاکم شود دشمن با وسایل ساده بر آن‌ها مسلط می‌شود و دشمن می‌تواند زمام اقتصاد و پول را در دست بگیرد و مردم را مطیع خود کند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: چیزی که بعد از عاشورا بر مردم مسلط شده بود این بود که عده‌ای به دنبال دین بی دردسر بودند و اگر فرهنگ رفاه طلبی مسلط شود مردم متدین هم، دینداری را با رفاه طلبی تفسیر می‌کنند و اگر بخواهند مورد سختی و خشونت قرار گیرند و بار جنگ و جبهه را تحمل کنند مَرد میدان نیستند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: امام سجاد (ع) بَرده می‌خرید و تربیت می‌کرد و آموزش می‌داد و با مبانی دینی و اسلامی آشنا و سپس آن‌ها را آزاد می‌کرد که این بردگان که امام سجاد (ع) تربیت و وارد جامعه کرد در نقاط دور دست پراکنده می‌شدند و جریان ولایت را تبلیغ می‌کردند و به وسیله همین افراد جریان "موالی" ایجاد شد که نقطه اعتراضی شدید علیه بنی امیه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه