English

روند افزایشی ابتلا به کرونا در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اکنون هفت شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و هفت شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و همچنین بر استفاده از ماسک در فضای بسته تاکید داریم.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اطلاع داد: روند ابتلا به کرونا در ۱۶ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به جزء کلانشهر مشهد افزایشی است.

پهلوان در ادامه این خبر اضافه کرد: روند ابتلا به کرونا در کلانشهر مشهد با دارا بودن جمعیت بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌های استان، با شیب کمی کاهشی است و این شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اکنون هفت شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و هفت شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و همچنین بر استفاده از ماسک در فضای بسته تاکید داریم.

وی متذکر شد: این در حالی است که در برخی از شهرستان‌های استان که جمعیت کمتری دارند با افزایش چند بیمار در میزان ابتلا یا بستری‌شدگان مبتلا به کرونا، رنگ بندی کرونایی آن‌ها تغییر می‌کند و به نارنجی یا قرمز تبدیل می‌شود، در صورتی که در مشهد آمار بستری‌شدگان مبتلا به کرونا باید بزرگتر و بیشتر باشد تا سبب تبدیل رنگ‌بندی کرونایی به نارنجی یا قرمز شود.

پهلوان ادامه داد: تاکنون موردی از ابتلا به آبله میمونی در خراسان رضوی مشاهده نشده است، اگرچه این بیماری به راحتی و به سرعت ویروس کرونا منتقل نمی‌شود، اما استفاده از ماسک مانع بسیار بزرگی برای پیشگیری از ابتلا و شیوع آن است.

دکتر پهلوان ادامه داد: تعداد بستری‌شدگان جدید روزانه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته با کاهش بیش از ۴۳ درصدی به ۹۲ مورد در روز گذشته رسید که ۶۹ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: همچنین طی این مدت کل بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی با کاهش بیش از ۱۷ درصدی به ۴۱۰ بیمار رسیده است که ۳۰۱ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه بستری هستند.

پهلوان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰۶ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که نسبت به ۱۰ روز گذشته کاهش ۶ درصدی دارد که ۸۷ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه