English

مدیر کل ثبت احوال فارس اعلام کرد؛

سامانه ثبت الکترونیکی ولادت در بیمارستان های فارس

مدیرکل ثبت احوال فارس از راه اندازی سامانه الکترونیکی تحت عنوان "ثبت ولادت"در بیمارستانهای استان در آینده نزدیک خبر داد.

سامانه ثبت الکترونیکی ولادت در بیمارستان های فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، علیرضا انصاری، مدیر کل ثبت احوال فارس در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال گفت: زیرساخت‌های لازم برای جایگزین شدن ثبت الکترونیکی ولادت‌ها در بیمارستان‌ها به جای ثبت کاغذی و فیزیکی فراهم شده است و به زودی این سامانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهلت قانونی ثبت رویداد ولادت در استان ۱۵ روز و ثبت رویداد فوت ۱۰ روز است، افزود: تاکنون ۹۹ و هفت دهم درصد از ولادت‌ها و ۹۹ و نه دهم از فوت‌ها در مهلت قانونی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال فارس افزود: در ۴ ماهه نخست امسال ۱۸ هزار و ۱۴۶ ولادت در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال یک و یک دهم درصد کاهش داشته است.

انصاری افزود: در این مدت ۸ هزار و ۳۹ رویداد وفات در استان ثبت شده که نسبت به ۴ماهه نخست پارسال با کاهش ۲۱ و شش دهم درصدی همراه بوده است.

وی آمار ثبت ازدواج در استان در ۴ماهه نخست امسال را ۱۲ هزار و ۳۸۷ و آمار ثبت طلاق را ۳ هزار و ۳۵۶ مورد اعلام کرد و افزود: آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه پارسال یک و ۳ دهم درصد کاهش و آمار طلاق ۷ و شش دهم درصد افزایش یافته است.

استاندار فارس هم در این نشست بر ضرورت برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی برای جوانسازی جمعیت استان تاکید کرد و گفت: اداره کل امور اجتماعی استانداری با همکاری و هم اندیشی دانشگاه ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه استان برای رفع مشکلات و موانع ازدواج جوانان، کاهش سن ازدواج، افزایش فرزندآوری و بهبود شاخص‌های وقایع حیاتی در استان راهکار‌های علمی ارائه دهند.

 محمدهادی ایمانیه روند ثبت وقایع حیاتی و جمعیتی در ثبت احوال فارس را رضایت‌بخش برشمرد و گفت: با راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت ولادت و وفات، نیاز کشور به سرشماری جمعیت و صرف هزینه در این زمینه رفع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه