English

امام جمعه تبریز:

آمریکا برای اجرایی شدن برجام باید تضمین کتبی دهد/ ایران منتظر نظر غرب درباره سه نقطه ابهام در مذاکرات رفع تحریم است

امام جمعه تبریز با اشاره به مذاکرات رفع تحریم ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران نظر شفاهی آمریکا را برای اجرایی شدن برجام قبول ندارد و باید کتبا تضمین دهد.

 آمریکا برای اجرایی شدن برجام باید تضمین کتبی دهد/ ایران منتظر نظر غرب درباره سه نقطه ابهام در مذاکرات رفع تحریم است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز اظهار داشت: ایران با شناخت ذات فریب کارانه آمریکایی ها به هیچ وجه نظر شفاهی ایالات متحده را کافی نمی داند و آمریکا باید به صورت کتبی و رسمی تضمین دهد تا توافق هسته ای اجرایی شود.

وی با اشاره به مذاکرات رفع تحریم در وین با بیان اینکه این مذاکرات در کانون جنگ روایتی نظام سلطه در حال انجام است گفت: برآیند اظهارات طرف غربی این بود که با پایان یافتن گفتگو، متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکره با بیان کلمه «بله یا خیر» نظر خود را ارائه دهند.

امام جمعه تبریز به ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی اشاره کرد و ادامه داد: امروز توان و بازدارندگی قدرت دفاعی نظام موجب وحشت دشمنان، قدرت‌های زورگو و سلطه‌ گران جهانی شده است و اعتماد ملی برای نقش‌آفرینی این توان در تامین امنیت پایدار منطقه حاوی این پیام است که با کسب شایستگی، شکستن مرز‌های دانش بنیان و دستیابی به فناوری نوین و نو ظهور می‌توان در آینده‌ای نزدیک قله‌های رفیع و اقتدار را فتح کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: این اقتدار تنها در سایه‌ رهنمود‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب رقم خورده است که همواره درایت ایشان در امور مختلف کارگشا است.

 وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد: آزادگان عزیز صبر کردند و سعه صدر نشان دادند و ما به تک تک این سرافرازان که اسوه‌های صبر هستند، درود می‌فرستیم.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: حل مشکلات آزادگان سرافراز نباید در پیچ و خم اداری گیر کند بلکه تمامی دستگاه‌ها باید در قبال این عزیزان احساس مسئولیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به روز جهانی مسجد، بر ضرورت حذف موانع حضور خانواده‌ها در مساجد تاکید کرد و گفت: گاهی دیده شده است که وقتی کودکان و نوجوانان به مسجد می‌روند، با ممانعت مسئولان مساجد روبه‌رو می‌شوند و ما از دست اندرکاران مساجدی که فضای خوبی برای فعالیت و شادابی کودکان و نوجوانان در مساجد ایجاد کرده‌اند تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: توجه جدی به بهداشت و نظافت مساجد، توجه به بخش حضور بانوان، توجه به قشر نونهالان با برگزاری برنامه‌های متنوع، خوش فکری و مردمداری امام جماعت، فعال و بروز بودن هیئت امنای مساجد و ارائه‌ خدمات اجتماعی ازجمله راهکار‌ها برای جذب مردم به مساجد محسوب می‌شود و مسجد متعلق به عموم مردم است که همه باید آزادانه از آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به دستاورد‌های جنگ سه روزه غزه یاد آور شد: تجربه این نبرد سه روزه گویای این است که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی توان مقابله موشک‌های نقطه‌زن حزب الله را ندارد و یکی دیگر از پیامد‌های جنگ سه روزه این است که نشان داد جنبش جهاد اسلامی به تنهایی مواضع رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده است و کوتاه بودن جنگ ثابت کرد با وجود تبلیغات گسترده، اسرائیلی ها قدرت ادامه دادن به جنگ‌های طولانی را ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی