English

امام جمعه تبریز:

تداوم برجام بدون رفع تحریم‌ها معنی ندارد/ مذاکرات باید فقط در موضوعات هسته‌ای و در قالب ۱+۵ باشد

امام جمعه تبریز گفت: برجام تنها با رفع فوری تحریم‌ها قابل تداوم بوده و بدون آن هیچ خاصیتی نداشته و مذاکرات باید فقط در موضوعات هسته‌ای و در قالب ۱+۵ باشد

تداوم برجام بدون رفع تحریم‌ها معنی ندارد/ مذاکرات باید فقط در موضوعات هسته‌ای و در قالب ۱+۵ باشد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم   در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز اظهار داشت: در شرایط کنونی و در مواجهه با این شرایط سخت، از تمام مسئولان ارشد، میانی، رسانه‌ها و نخبگان کشور باید یک صدای واحد شنیده شود و هیچ کسی حق ندارد علامتی از ضعف و وادادگی در رفتار خود بروز دهد که موجب جسارت دشمن شود و در این میان مسئولان نقش اول را دارند.

امام جمعه تبریز به توهم حداکثری بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: بایدن در حال حاضر با ساختار چند بعدی از تحریم‌ها علیه ایران مواجه است چرا که ترامپ از برجام خارج شد و هزینه تشدید تحریم و خروج از برجام را به جان خریده است و به عبارت دیگر ترامپ کار بایدن را راحت کرده است و حالا بایدن نه تحریم جدید می‌تواند وضع کند که هزینه‌ای برای آن‌ها داشته باشد و نه علاقه‌ای برای رفع تحریم‌ها دارد.

آل هاشم ادامه داد: بایدن در اعلام سیاست‌های خود تاخیر می‌کند تا به خیال خود ایران را در حالت انتظار قرار دهد و برنامه اش این است که بعد مدتی با توهم، چند تحریم بی‌اثر را رفع کند و در آخر یک امتیاز به ایران دهد و سپس با این امتیاز دهی به برجام برگردد و در نهایت برجام ۲ و ۳ را مطرح کرده و شرط گذاری را برای برجام‌ها اجرا کند.

وی اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد به بهانه امتیارات ناچیز برای واداشتن ایران به انفعال، به اجماع‌سازی در اروپا و شورای امنیت و آژانس روی آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب، برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه به رفع تحریم‌ها بینجامد و بدون این موضوع، برجام و بازگشت آمریکا به برجام معنی ندارد و پوچ خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر آمریکا تحریم‌ها را برداشت، برجام هم به حالت قبلی خود برمی‌گردد و مذاکرات باید فقط و فقط و در موضوعات هسته‌ای و در قالب ۱+۵ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مذاکرات دو جانبه بین ایران و آمریکا منتفی است البته ما نتیجه شیرین خنثی‌سازی تحریم در صنایع دفاعی را چشیده‌ایم و الان در خنثی‌سازی تحریم اقتصادی هستیم، از این‌رو از مسئولان و دست‌اندرکاران می‌خواهیم از این مسیر و خطوط ترسیمی مقام عظمی ولایت خارج نشوند.

وی در ادامه خطبه‌ها با ابراز تاسف از عدم تصویب کلیات طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: این طرح با ۱۵۳ رای موفق و ۶۳ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از دستور جلسه خارج شد و فقط ۳ رای می‌خواست تصویب شود، از این‌رو ضمن احترام به آرای مخالف، از ۱۵۳ نماینده که برای طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان اقدام کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: البته رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرده است که این طرح با رد ایرادات احتمالی دوباره به مجلس باز می‌گردد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها به ۲ رویداد فرهنگی فاخر تبریز از جمله ساخت سریال شهید باکری و جلال ۲ اشاره کرد و گفت: بنده از نزدیک به پشت صحنه است این ۲ سریال رفته و از نزدیک با عوامل این سریال‌ها صحبت کردم که به حق هر دو سریال نکات آموزنده دارد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۲۲ بهمن گفت: اگر ۲۲ بهمن را گرامی می‌داریم، باید برکات این انقلاب از جمله استقلال نظامی، فرهنگی را در نظر بگیریم و آن‌ها را هم مطرح کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در تکریم استقلال فرهنگی انقلاب اظهار کرد:توجه کنیم که کجا بودیم و الان کجا هستیم. حقوق اقلیت‌ها در این نظام رعایت می‌شود و انتخابات‌ها به عنوان مردم‌سالاری در دنیا اثر می‌گذارد.

وی افزود: ایران در این ۴۲ سال رتبه‌های خوبی را در عرصه‌های مختلف به خصوص رشد علمی، ریشه‌کنی بی‌سوادی، کسب رتبه نخست انتشار مقالات برتر، کرامت بانوان و پیشرفت های نظامی  به دست آورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه