English

امام جمعه تبریز:

ایثار اجتماعی در عرصه مبارزه با کرونا به نمایش درآمد

امام جمعه تبریز گفت: امروز پزشکان، پرستاران و بخش‌های مختلف کادر درمان و جهادگرانی که در عرصه مبارزه با کرونا بی وقفه خدمت می‌کنند، جلوه‌هایی از ایثار اجتماعی را برای حفظ سلامت جامعه به نمایش گذاشته‌اند.

ایثار اجتماعی در عرصه مبارزه با کرونا به نمایش درآمد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری جهادگران سلامت در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خود ایثار کردند که این یک نوع ایثار اجتماعی بود چرا که در راه دفاع از میهن و اعتقاداتشان گام برداشتند و امروز نیز پزشکان پرستان و تمامی کادر درمان تلاش می‌کنند بی وقفه خدمت می‌کنند و جلوه‌هایی از ایثار اجتماعی را برای حفظ سلامت جامعه آفریدند.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر در کنار خدمات کادر زحمتکش درمان اقشار مختلف مردم هم بودند که در قالب بسیج مردمی و گروه‌های جهادی شهید قاسم سلیمانی همچون سال‌های دفاع مقدس کمک‌های مادی و معنوی را به ثمر رساندند تا نقش دیگری از این ایثار اجتماعی را در تاریخ کشورمان به ثبت رسید.

امام جمعه تبریز افزود: در زمان جنگ تحمیلی مادران برای جبهه‌ها لباس رزم می‌دوختند و امروز هم دختران آن‌ها در تلاش اند تا برای سربازان عرصه سلامت و جهاد و مبارزه با ویروس منحوس کرونا ماسک و یا لباس مخصوص بیمارستانی فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: مساجد در زمان دفاع مقدس نقش پایگاه‌های امدادرسانی را داشتند و مردم هرچه در هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشته می‌گذاشتند و امروز هم مردم با بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای کمک به هموطنان عزیزمان در اختیار پایگاهاای مردمی قرار می‌دهند.

معصومی رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئله‌ای بسیار مهم است جوانان ما در تمامی عرصه‌ها افتخار آفرین هستند و برای کشور‌های منطقه الگو شده اند.

گفتنی است در پایان مراسم از خانواده‌های معظم شهدای سلامت استان تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه