English

امام جمعه تبریز:

زلزله چالش جدی تبریز در حوزه ساخت و ساز است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی زلزله را چالش جدی شهر تبریز در حوزه ساخت و ساز عنوان کرد.

زلزله چالش جدی تبریز در حوزه ساخت و ساز است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اظهار داشت: بررسی اجمالی مناطق حاشیه نشین تبریز نشان می دهد زلزله چند ریشتری این مناطق را که در هنگام بروز حوادث امکان امداد رسانی هم وجود ندارد؛ با خاک یکسان خواهد کرد.

وی با یادآوری حوادث طبیعی مانند زلزله های سختِ رخ داده در تبریز تصریح کرد: برای شرایط کنونی باید در زمان بروز حوادث منتظر فاجعه های بزرگ باشیم، چرا که بافت فرسوده و غیر مهندسی در تبریز زیاد است که این مهم مسئولیت نظام مهندسی را سنگین تر میکند.

 آل هاشم با تاکید بر اینکه نباید کوچک ترین اغماضی در حوزه ساخت و ساز صورت گیرد، ادامه داد: هدف اصلی در طراحی ها باید در جهت کاهش تلفات باشد و با در نظر گرفتن زلزله خیز بودن منطقه از ساخت و سازهای بی حساب و کتاب جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر وظایف سنگین مهندسان ناظر گفت: گودبرداری هایی که همیشه فاجعه آفرین هستند نیازمند توجه جدی سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر مقیم و مجری ساختمان هاست.

وی همچنین توجه به معماری اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: سالیان سال است که این موضوع نادیده گرفته شده و حتی در برخی مواقع در سازه های ساختمانی از نمادهای غیر اسلامی و شیطان پرستی استفاده می شود که نیازمند توجه جدی نظام منهدسی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان را از دیگر وظایف سازمان نظام مهندسی دانست و تاکید کرد: باید با در نظر گرفتن مسائل فرهنگی و بومی هر منطقه و با استفاده از فناوری های نوین هم نمای داخل و هم نمای خارج ساختمان باید نظام مهندسی به صورت جدی وارد عمل شود.

امام جمعه تبریز به نقش بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در ساخت سازه های مقاوم در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: بیشترین تلفات زلزله ها در مناطق حاشیه نشین و همچنین روستاهاست؛ با اجرای سازه های مقاوم در مناطق روستایی، ساکنان آن دلگرم شده و از مهاجرت به شهرها جلوگیری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی