English

امام جمعه تبریز:

سرنوشت کشور به برجام گره نخورده است

امام جمعه تبریز گفت: اگر همه کارگزاران، مسوولان و مردم محکم و استوار پای منافع ملی نظام بایستند، نتیجه پیروزی مذاکرات خواهد شد.

سرنوشت کشور به برجام گره نخورده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته در مصلای اعظم امام خمینی(ره) ، طی سخنانی اظهار داشت: قطعاً باز هم آمریکا و صهیونیست در اعمال فشار به ایران شکست خواهند خورد و تردیدی نیست که سرنوشت کشور به برجام گره نخورده و جوسازی و تبلیغات دشمن نتیجه‌ای برای آنها در برنخواهد داشت. 

وی با اشاره به خیال‌بافی‌های اخیر آمریکا در خصوص ایران اظهار کرد: نخست‌وزیر آمریکا که اخیراً از کسوت جاسوسی به وزارت رسیده، ادعا کرده که اگر ایران ۱۲ شرط را رعایت کند، تحریم‌ها علیه کشور برداشته می‌شود که همه این ۱۲ شرط همان خواسته‌های قبلی زمان جورج بوش است.

خیال‌بافی‌های آمریکا نسبت به ایران هیچ‌گاه محقق نخواهد شد

امام جمعه تبریز ادامه داد: انتخابات اخیر در لبنان و عراق نشان داد که تاثیرگذاری اسلام در ممالک اسلامی رو به رشد است، از این‌رو باید وزیر تازه‌کار آمریکا بداند که این خیال‌بافی قبلاً هم علیه ایران وجود داشت ولی نتیجه این خیال‌بافی ایران امروز شد، البته این را هم بداند که خیال‌بافی‌های آمریکا نسبت به ایران هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جلسه دو روز پیش در دیدار با مسوولان نظام گفت: ایشان مسائل بسیار مهمی در رابطه با برجام مطرح کرده و فرمودند برای تصمیم‌گیری به ادامه برجام بدون آمریکا، باید اروپا تضمین‌هایی را بدهد در حالی که اخیراً زمزمه‌هایی از گوشه و کنار اروپا شنیده می‌شود که یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند، بدیهی بود اروپایی‌ها هرگز به آمریکا پشت نمی‌کنند و اینکه فکر کنیم اروپا در مقابل آمریکا می‌ایستد، خیال‌بافی بیش نیست، ولی متاسفانه برخی زمزمه‌ها در کشور شنیده می‌شود که به توافق با اروپا همچنان امیدوار هستند.

آل هاشم امام جمعه تبریز

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید به اینکه رهبر فرزانه انقلاب موضع صریح، آشکار و بدون ابهام خود نسبت به برجام را مطرح کردند، توضیح داد: ایشان با طرح شروط در برجام،  وظیفه و تکلیف همه را روشن کردند به این مضمون که اگر اروپایی‌ها این شرایط را قبول کنند، مذاکره ادامه خواهد یافت. 

امام جمعه تبریز افزود: جبران بدعهدی سابق و اعلام رسمی عهدشکنی آمریکا با یک قطعنامه، عدم طرح مباحث حاشیه‌ای مثل قدرت موشکی و نظامی ایران، مقابله با تحریم جمهوری اسلامی با تضمین فروش نفت و تجارت با ایران از سوی بانک‌های اروپایی و طرح هر موضع دیگر یا عدم توجه به این شرایط در واقع ادامه کار را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

 مسوولان به فکر معیشت مردم باشند

نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: نمایندگان مجلس باید قانون‌هایی را وضع کنند که به نفع مردم بی‌بضاعت باشد و البته به فکر اشتغال و معیشت مردم هم باید، باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار روزانه و مردمی خود با جوانان بعد از نماز ظهر تصریح کرد: جوانان زیادی با مدارک عالی دانشگاهی به من مراجعه می‌کند که بیکار هستند، از این‌رو مسوولان، شرکت‌ها، کارآفرینان، کارخانه‌دارها، مدیرکل ادارات تا جایی که برایشان مقدور است در جذب جوانان همت کنند و البته نقش نمایندگان بسیار مهم تر است.

خطیب نماز جمعه تبریز  در خاتمه سخنان خود با تاکید به رعایت و استفاده صحیح از آب نیز گفت: نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش بارندگی در استان داریم و جزو استان‌های برتر در این زمینه هستیم ولی در این رابطه باید مدیریت لازم را داشته باشیم زیرا خشکسالی در سطح کشور نشان می‌دهد که برای جبران آب و احیای دریاچه ارومیه صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری و لازم است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه