English

محمدعلی زلفی‌گل:

دانشجویان نقطه امید مردم و نظام هستند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: برهمین اساس دروازه‌های معرفت به روی جامعه نخبگانی ما گشوده می‌شود و زمینه اثرگذاری دانشمندان ما از عرصه‌های ملی به عرصه‌های بین‌المللی تسری پیدا می‌کند.

دانشجویان نقطه امید مردم و نظام هستند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سخنانی عنوان کرد: خداوند به شما فرزندان شهدا و جانبازان لطف کرده و به شما نعمت خانواده ایثارگر را داده و باید از خدا بخواهید به شما ظرفیت لازم را بدهد تا جایگاه و وجاهت خانواده را حفظ کنید، عاقبت به خیری شما در حفظ جایگاه خانواده است.

زلفی گل این سخنان را در اولین طرح بصیرت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دختر سراسر کشور در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: ایثارگران، آزادگان، فرزندان شاهد چشم و چراغ نظام و ملت هستند اما این عزیزان به خاطر مشکلات پدران و مادران جانباز و آزاده خود، همواره از چالش‌های پیدا و پنهان متعددی رنج می‌برند.

وزیر علوم همچنین افزود: بسیاری از افراد عادی برخلاف تصور برخی از مردم، همه امکانات کشور در اختیار خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران قرار نگرفته بلکه شما از برخی خدمات فرهنگی برخوردار شده‌اید و نظام خود را موظف به ارائه این خدمات به خانواده شهدا و ایثارگران  می داند.

وی در ادامه تصریح کرد: بعضی افراد تصور می‌کنند که این عزیزان از همه امکانات مادی برای زندگی خود نیز برخوردار هستند که رویارویی با این باور نادرست، در شرایطی که فرزندان ایثارگران به خاطر مشکلات پدران و مادران جانباز و آزاده خود مشکلات زیستی متعددی هم دارند، فشار روانی ناشی از آن را دوچندان می‌کند.

زلفی گل همچنین ابراز کرد : با این حال، مصائب ناشی از زندگی با پدر و مادر ایثارگر یک سعادت بزرگ است و برخورداری از نعمت پدر و مادر ایثارگر، توفیق بزرگی است که نصیب و روزی فرزندان جانبازان و ایثارگران می‌شود.

وزیر علوم تاکید کرد: دانشجویان نقطه امید مردم و نظام هستند و به برکت همت، نوآوری و تلاش شبانه‌روزی این جویندگان جوان علم و دانش، دروازه‌های معرفت به روی جامعه نخبگانی ما گشوده می‌شود و زمینه اثرگذاری دانشمندان ما از عرصه‌های ملی به عرصه‌های بین‌المللی تسری پیدا می‌کند.

وی متذکر شد: اما حقیقت این است که با یک گل، بهار نمی‌شود و باید یک نهضت علم‌آموزی فراگیر در کشور ایجاد شود تا به برکت این شبکه به هم پیوسته از فرهیختگان و دانشمندان، کشور از نیاز به بیگانگان بی‌نیاز شود و تک‌تک اعضای این جامعه نخبگانی، بر جمعی از خانواده، دوستان و نزدیکان خود اثرگذار باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین یادآور شد: شما فرزندان عزیز ایثارگر و شاهد باید انسان‌های بزرگی شوید تا مملکت را نجات بدهید؛ آرزوی انسان هر چه بزرگتر باشد با تلاش می تواند به آن آرزوها دست یابد.

وی در ادامه با اشاره به نیاز تعهد دانشجویان کشور به فرهنگ مطالعه اذعان کرد: ایثارگر بودن والدین دانشجویان شهدا، جانبازان  و ایثارگر نشان‌دهنده آن است ایثارگری در این دانشجویان نهادینه شده و علم‌آموزی این عزیزان می‌تواند یک دانش با برکت و با کرامت باشد.

زلفی گل در خاتمه خاطرنشان کرد: بر همین اساس، از خداوند باریتعالی  می‌خواهیم که پیش از اعطای یک نعمت، ظرفیت و پتانسیل نعمت‌ها را در ما ایجاد کند تا به‌جای اینکه دانش بدون ظرفیت، زمینه هلاک افراد و جوامع را ایجاد کند، تعالی ما با دانش مسلح به ظرفیت میسر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه